2025. már 29.

177

írta: bervas
177

Kész lettek a vaksúlyok, úgyhogy ráléptem a "Tettek" feliratú mezőre.

A vaksúlyok így néznek ki:

dsc00217b.jpg

A főtengelyre felpakolva ilyen a rendszer:

dsc00219b.jpg

A dolog leadva a műhelybe, és kíváncsian várom, mi sül ki belőle. Talán a jövő hétvégére lesz hír róla. Ott a lendkerék is. Kíváncsian várom, mi és mennyire volt vacak a szerkezetben.

A motorblokk szegény ilyen árva:

dsc00248b.jpg

Ha már minden ki van belezve, átnéztem a meneteket, és megbetéteztem, amelyiket szükséges volt. Nézegettem a balos dugattyút, mit mutat 900 km után. Egyelőre jól néz ki, pedig szidják az ukrán gyártmányt. Nekem egyelőre beválik. Kopik befele szépen, pedig nagyon nem kíméltem.

dsc00246b.jpg

A dugattyúval egyidőben frissen betett hajtórúd csapágyak is szépek, már ahol nem mancsoztam össze mocskos kézzel. Kicsit porosak, nincs jó hely tárolni, amíg a főtengelyre várok.

dsc00247b.jpg

Persze jött elő dolog. Úgy tűnik, hosszában ki kell hézagolni a főtengelyt. Akkorát löttyen, ha néha, hogy a vezérműtengely fogaskereke karmolássza az olajszűrő házát. Lassú és matatós összerakás várható.

Szerencse, hogy a csapszeg perselyezés legalább jól sikerül. A szinterbronz persely jól érzi magát, nem lötyög hengerfurat irányban.

A vezérműtengely gyújtás oldali kivezetését és a lendkereket tengelyjavítózni kell. Mind ereszt a szimmeringnél, még ha nem is nagyon.

Szólj hozzá

oldtimer főtengely Dnyepr MT10