161
A kuplung összerakása után hamar a helyére került az elvileg rendben rakott váltó, a kardánhajtás, és a többi sallang.
Persze az ember sosem elég okos. Most tűnt fel, hogy a végét járja a kuplungbowden, mállanak belőle a szálak. Ha hamarabb észre vettem volna, múlt héten a börzén vehettem volna másikat. Most várhatom a következő alkalmat. A kuplung kinyomó rendszer piszkálása miatt teljesen máshova kellett állítani a bowdent a kiemeléshez.
Mivel a blokkot nem bontottam meg, indult a masina mintaszerűen. Kicsit járattam, hogy a váltóban körbeérjen az olaj, aztán végigpróbáltam a sebesség fokozatokat. Lassan minden összejáródott, a hátramenet is rendben kapcsolható volt.
Azt tapasztaltam, hogy a váltó végi kardánvilla továbbra is mindenfele mozog a térben, nem fut simán. Ez valószínűleg a villa rész excentricitását mutatja az agyhoz képest. Sebaj, mert a hardy tárcsa is kóvályog a térben és a kardán is remeg, mászkál össze vissza. Úgy tűnik, a kardán elejét a váltó kihajtó tengely végén levő gömbnek kellene központosítani, ami az én esetemben nem működik. A gömb eleve excentrikus, a kardántengely furata lötyög rajta, és én is lecsiszoltam a gömbből kicsit, hogy központosabb legyen. Ez tehát veszett fejsze nyele.
Menet közben jöttek mindenféle új hangok a rendszerből, míg minden át nem melegedett, és az olaj körbe nem ért mindenhol. A kuplung rendben működött. Az első pár tíz kilométert lassan tettem meg, aztán gonosz módon tolni kezdtem kifelé a szemét, hogy ha pusztulni akar, most pusztuljon.
A rezgések ugyanúgy megmaradtak 70 km/h felett, csak az amplitúdó változott. Tehát nem a lendkerék a hunyó, hanem a hajtórudakat kell kibontani és egyformásítani. Lesz mit tenni hidegebb időben.
A motor egyébként könnyen fut, szépen szalad, és a sárnehéz kerekek masszívan tompítják az egy-sok számjegyű utak kátyús felszínét.
Hazaérve kíváncsian néztem, mi cseppen és merre a motor alján. Úgy tűnik, egyelőre a váltó perselyezés száraz, a kuplung alatti blokkrész sem mutat olajcseppet, és a jobb bokámnál sem köp olajat a kardánvilla. Kis lépések előre, így az életre keltés hatodik éve és 8500 km után. Van még hátra tennivaló.