2025. jan 30.

172

írta: bervas
172

Megvolt a próbaút a mai szép időben.

Előtte persze átment a masina a műszaki vizsgán, most, amíg olcsóbb és épp ráérek. Utánfutón vittem a vasat, mert hideg volt, nem volt kedvem fázni és csúszkálni. Néhány fél napot vakargattam az olajsarat, felkenődött rovarokat, kátrányt, egyebeket változatos helyekről, mire minősíthető állapotú lett a motor. Kicsit azért megmorogták, hogy itt-ott koszos maradt, teljesen joggal. A fékeket megmérték, nagyjából elfogadhatóak. Szóval, minden rendben volt, és csak hazafelé menet szakad le az ég. Hibátlanul sárpettyes géppel érkeztem haza.

Ma viszont még szép idő volt, és elmentem tesztelni. Most jött az, hogy már a 90 km/h-t próbálgattam. Ehhez hozzájött a korábbinál 8-10 fokkal melegebb hőmérséklet, úgyhogy óvatosan láttam neki duhajkodni. Menet közben itt-ott dadogott egyet a gép. Nem tudom, csak az etanol által felszedett vízcseppek mentek át a fúvókán, vagy a járatós henger ragadozott. Csúf hangja nem volt, tehát a dugulásra szavazok.

A módosítások vegyes hatásúak. A rázás nem csillapodott 60-80 km/h között, tehát a kardánvilla helyzet elállításának nincs hatása. A kúphajtás nem folyik, tehát a szimmering egyelőre működik. Ennek örülök. Régebben 2-300 km és jelentős tempó kellett hozzá, hogy folyni kezdjen. Ezt még kivárom. Ami szintén működni látszik az a fogaskerék hézagolás. Hazaérve kéznél kicsit melegebb, 30-35 fokos volt a hajtóműház, a korábbi égetős 40-50 fokos helyett. Lehet, jól sikerült a dolog.

További teendő a váltó kihajtás olajfolyás megszüntetése. Holnap megyek rögeszmét cserélni szaki bácsival. Mérünk excentricitást, gondolkodunk a megoldáson.

Új jelenség, hogy melegen leesik az alapjárat, és kigyullad az olajnyomás jelző. Lehet, a járatós blokk erősebben melegedik. Tapintásra is érezni, hogy égetős. Korábban hidegebb volt. Lehet, a hajtórúd csapágyhézag kisebb, és a csapágy veszteséghője több. Persze emiatt a karbuk elmelegednek, már megint. Még a végén fog kelleni hőterelő lemezt szerezni.

 

Szólj hozzá

melegedés kenés alapjárat járatás Dnyepr MT10