2021. aug 06.

99

írta: bervas
99

Pár napig elégg magam alatt voltam, de már kapaszkodok felfele. Természetesen nincs meg a hiba.

Mivel eredendően lusta vagyok, napokat gondolkodtam, hogy lehetne a blokk kiszedése nélkül kibányászni a vezérműtengelyt. Aztán rájöttem, az első kerék és a sárvédő leszerelésével akár megoldható lehet. Úgy is lett. Egy szép munkanapon (hogy a cspágy, stb. boltok nyitva legyenek) kibányásztam az első kereket, a sárvédőt, és már bontottam is kifele a blokk elejét. Gyújtás le, dekni le, csavarok ki. A tengely máris centiket mozdult kifele. Aztán megakadt. Jó, akkor hengerfejek le. Az ám, de a jobbos kipufogó hollander nem akart megmoccanni. Mivel túl sok hengerfejen öltem meg a kipufogó menetet,a biztonság kedvéért a komplett kipufogó rendszert is lebontottam. Lám, így kellett volna korábban is. Hengerfejek lent, vezérműtengely kint.

A tengelyre műanyag kosaras csapágyakat tettem, mert úgy volt, hogy nem kell többet hozzájuk nyúlni. Levenni meleggel kell őket, úgyhogy mehettem a boltba új csapágyakért. A biztonság kedvéért nem túl drága, acélkosaras csapágyakat szereztem. Aztán kis melegítés, kis préselés, és ment be az új vezérműtengely. Utána blokk eleje össze, hengerfejek fel, kipufogó rendszer fel, motor eleje össze.

Annyit hozzáteszek, a bűnös balos szívószelep tőkéjét ismét méretre tettem, legyen megfelelő játéka, valamint a végeit letörtem, ne akadjon a furatban csúszkálva. A motor pöccre indult, csendesen járt. Örültem. Aztán elmentem próbakörre. 10 km után már csak másfél henger ment, nem örültem. Hazabicegtem a géppel, és egészen elkeseredtem. Természetesen megint 5 mm volt a szelephézag.

Ha megrugdosom a motort, az én lábam fog fájni. Ha felgyújtom, a pénztárcámnak lesz rossz. Hagytam tehát a fenébe pár napig. Kicseréltem vagy átnéztem mindent a szeleptől a vezérműtengelyig, és mégsem jó. Tehát fogalmatlan vagyok és/vagy vak.

Még lett persze ötletem, de már nem akarom előre elkiabálni. Szerelni kell és tesztelni tovább.

Szólj hozzá