182
Ma szakaszolósat játszottam.
A lényeg az, hogy 60 és 80 km/h között rezgések vannak. A főtengely és a lendkerék biztosan nem kelt rezgést, azok ki vannak egyensúlyozva. Kelthet rezgést a kuplung tárcsa, a kuplung nyomólap, a váltó két tengelye, a kardántengely, meg a kúphajtás, meg esetleg a kerekek. Azt kell eldönteni, hogy a rezgés forrás a motortól a váltó behajtó tengely végéig, vagy a keréktől a váltó kihajtó tengelyig terjedő szakaszban van valahol? Ami ismert, hogy a váltótengelyek nem túl tökéletes állapotúak, és a kihajtó tengelyen konkrétan el van kopva a kardánt vezető gömbfej. Ennek okán a váltó kihajtó tengely biztos lehet probléma.
A dolgok eldöntésére a következőt gondoltam végig. A rezgések sebességtartománya ismert. Eddig szigorúan negyedik fokozatban néztem a dolgokat. Ha most harmadik fokozatban nézem a dolgokat, akkor a főtengely fordulatszámot elhangoltam a kerék fordulatszám eddigi tartományától. Ha a rezgés sebességtartománya marad, akkor a váltó kihajtó oldal lehet a ludas. Ezt vizsgálandó elmentem egy rövid körre. Néztem hármasban és négyesben a 60-80 km/h közötti sebességtartományt. Úgy tűnik, a rezgés fokozattól függetlenül megvan az adott tartományban. Ennek okán a szakaszolás következő lépése a váltó kibelezése és a tartalék váltó belsejének beépítése. Aztán újra próba, megnézendő, mi változott.
Kicsit szomorú vagyok, mert közben elértem, hogy a váltó nem folyik. Most lehet, kezdhetem ezt a területet is újra.