179
Határozottan jobb kedvem van most, hogy elhoztam a főtengelyt a centrírozótól.
A lendkerékbe három kiegyensúlyozó furat került. A képen 9 óránál van az egyik, és 3 óránál a másik kettő. Ezen felül négy óránál ott a gyári egyetlen furat, 12 óránál meg a statikus kiegyensúlyozás furata. A mester azt mondta, nem kell csodálkozni. Gyakran megesik, hogy a statikus meg a dinamikus kiegyensúlyozás teljesen máshova kéri a furatot.
A főtengely kacifántosabb lett. Az öntött anyag szerkezet eloszlása, és ezzel tömeg és szilárdság eloszlása elég véletlenszerű volt a 70-es években. Végül rézlemezekből lettek a súlyok.
Érdekes megnézni, hogy még véletlenül sem szimmetrikus az elhelyezkedésük, ahogy a fehér jelzés helyzete mutatja. Kellett kicsit fúrni a sonkát is mellettük, meg kellett a rézlemezt is könnyíteni kicsit. 40-50g körül kellett feltenni.
Miután kiörvendeztem magam, betettem a blokkba a főtengelyt és megmértem az axiális hézagot. A durva, tolómérős mérés 1 mm körüli értéket mutatott. Ennek okán 0,8 mm hézagolót tettem a tengelyre, és újra mértem. A hézag 0,2 mm körüli, és a főtengely szabadon forog. Valószínűleg jó lesz, már ha el nem rontottam. Rakom összefelé a blokkot sokadszorra.
A mester azt mondta, grammon belül van a rendszer rezgés gerjesztése. 6000/perc fordulaton szépen jár. Elég kíváncsi vagyok, mi lesz a valóságban, és a kuplungtárcsák esetleges excentricitása mennyit ront rajta.