2019. dec 21.

39

írta: bervas
39

Összeépítés, időpont kérés

Az OT minősítés után neki lehet futni a következő lépésnek, az összeépítési engedélynek.

Ehhez valamilyen dokumentáció kell, amelynek a formája nem túl konkrét. Az biztos, hogy kamarai tag szakembernek kell aláírni. Biztos, ami biztos, az NKH-s szakemberektől kértem valakit, aki ismerős nekik. Az adott embernek elküldtem az információkat, majd két hét múlva megszületett a dokumentáció.

Érte mentem, kifizettem. Nagy meglepetésemre már az NKH-s engedélyeztetés pecsétje is rajta volt. Azaz mehettem vizsgaidőpontot kérni. Vagyis hogy úgy gondoltam.

A Mozaik utca elég furcsa hely. Olyan kevés értelmes ember van, hogy az alapfunkciók legszűkebb működtetésére koncentrálnak. Ügyfél tájékoztatás, telefon felvétel minimális. Így esett, hogy egy órámba és  két sor végigállásába tellett kibogozni, hogy még egy Adatlap nevű adatlapot (Kafka, szevasz!) ki kell tölteni és a műszakvezetővel ismét aláíratni, hogy kapjak vizsgaidőpontot. Közben azt számoltam, ebben az egy eljárási folyamatban legalább harmadszorra jutottam a műszakvezető elé.

Végre lett vizsgaidőpont. Február elejére.

Közben összevetettem pár összeépítési dokumentációt. Jól látszik, hogy típusazonos fődarabokból összeépített járműnél minimális értelme van, úgy is kezelik. Módosításoknál, futómű és hajtáslánc átépítésnél már lenne értelme. A bürokrácia csókoltatja a jogszabály alkotót.

Szólj hozzá

bürokrácia Dnyepr MT10