2024. dec 17.

168

írta: bervas
168

Csak az a fránya oldalszél érzékenység ne volna.

Megent sikerült masszívabb oldalszélben menni. A gond, hogy a masina eleje kezd oldalra menni, rám meg a frász jön. Erősebb keresztszélben 50 km/h-ig le kell lassítani, hogy ne érezzem a dőlést. Ennek két oka lehet. Az egyik, hogy lötyög az első futómű, és az oldalszél áttolja a hézag másik oldalára. A másik, hogy magasan van a motor súlypontja és instabil. Elég rémisztő, amikor a motor eleje kezd eldőlni valamelyik oldalra, miközben a hátulja stabilan tartaná a függőlegesen előre irányt.

A súlypont magasságát mérni lehet, csak eddig lusta voltam hozzá. Ha a súlypont magassága a keréktengelyeket összekötő vonal felett van, akkor ciki a helyzet. Lehet, mérek egyet valamikor.

Oldalkocsis üzemben a dőlékonyság ez nem volt gond. Szólóüzemben azonban az lehet. Egyébként a 90-es években a szóló verzióknak egy collal kisebb átmérőjű kereke volt. Ennek is utána kellene számolni, hátha segít.

Ha már mérés, mértem fogyasztást a 60-as tempóhoz. Legrosszabb esetben 3,75 liter 100 km-re, ami talán nem olyan rossz egy ötven éves technikától.

Szólj hozzá

futómű Dnyepr MT10