2019. jan 05.

8

írta: bervas
8

Benzincsap mizéria

 Az úgy volt, hogy a régi benzincsap eresztett. Ez a konstrukció igen antik: spiáter házban kúpos furat van, amelyben réz kúp tömít és forog. Az egészet benzin keni. A benzint O gyűrűvel működő tömszelence választja el a külvilágtól. Nekem az O gyűrűk voltak csúnyán kikeményedve.

Az első lehetőség az volt, hogy elmegyek, és veszek O gyűrűket. Ezen felül nem volt jó az ülepítő ház tömítése, a csap nyaktömítése, és a búvárcső is elég rövidnek tűnt. Mindent összeadva sokkal egyszerűbbnek és olcsóbbnak tűnt venni egy új/utángyártott csapot 1500 Ft körüli összegért.

Az új csapot betekerve vettem észre, hogy itt nincs olyan korcsolya anya, mint a Pannóniánál. A benzincsapot betekeri az ember, ahogy tudja, és ott áll a nyitó orra, ahova esik. Ha pont befelé a blokk felé, akkor arra. Ez egyelőre nem tetszik, még dolgozom azon, hogy stabilan a jármű külseje felé álljon a csap.

Ezen felül az új csap füle más, és a nyitás-zárás-tartalék is másik állásban van. Viszont szép, csillogó, és hosszú búvárcsöve van, nagy szűrővel. Ennek erősen örültem. Egész addig, míg a levett tankot ide-oda mozgatva az asztalon kis pattanást nem hallottam. Aztán kezdett benzinszag lenni és hülyén állni az ülepítő az asztalon. Aztán a tankot felemelve az ülepítő az asztalon maradt: nyakban eltört a rögzítő menete.

Egy börzén régebben vettem egy Riga csapot, ami erősen hasonlít a Dnyeprére. A különbség első ránézésre annyi, hogy a spiáter testen csak egy kivezetés van. Egymás mellé tettem a csapokat és gondolkodtam.

dsc05150b.jpg

A házak elég egyformák, a kiömlőcsonkok számától eltekintve. Hasonló az úszóház, a rézkúp, a képen nem látszó tekerő lemez. A tömszelence anyája is, de a menete eltérő.

dsc05149b.jpg

A Rigáé normál, a Dnyepré finom menetes. Az ülepítő pohár menete megegyezik, a menetes cső hossza azonban enyhén eltér. A poharak méretazonosak.

Most akkor lássuk ehhez képest az utángyártott csapot.

dsc05151b.jpg

Az utángyártott csap eléggé más szerkezetű. Az ülepítő pohár szárának menete 2 mm-rel kisebb átmérőjű. A furata nem különbözik, valószínűleg ezért tört el: túl vékony lett.

A csap tömítése olyan, mint egy gömbcsapé. A forgó rész hengeres, és egy furatos gumipersely belsejében forog. Tömszelence nincs. Bár ránézésre látni hasonlóságot, gyakorlatilag nem csereszabatosak a részei a régi csapokkal. Azt hiszem, keresek a boltban a tömszelencéhez O gyűrűt, az új csap maradékából átteszem a tömítéseket és a szűrőszitát, és a háromból építek egy jó csapot.

 

Szólj hozzá

benzincsap bóvli Dnyepr MT10