184
A biztonság kedvéért elmentem egy rövid próbakörre.
A tapasztalások vegyesek. A kuplung az eddigi legfinomabb. Szépen kapcsol, stabil a fogáspont. A váltó is korrekt, szépen kapcsol. A hátulja, a kúphajtás viszont nyöszörög. Valami karistol, és tekergetve vagy egy kemény pont benne, változik a foghézag.
Egyelőre számba vettem a lehetséges hibákat. A karistolás szerintem a kis kúpkerék ékje lesz, ami a kardán burkolatot karmolja belülről. Az éken kellett húzni kicsit összerakáskor. Az ék pozíció hézagolással állítható, ehhez hozzá kell nyúlni. A foghézag változást a nagy kúpkerék excentricitása, illetve a kúpkereket támasztó gyűrűfelület síklapúsági hibája okozhatja.
Egyeztettem szaki bácsival. Jövő héten várja az alkatrészeket. Lesz egy pepecselős, esztergálós, mérős műveletsor, mire minden merőleges, koncentrikus és síklapú lesz, aminek annak kell lennie. Ha ezek megvannak, akkor lehet újra kihézagolni a kúphajtást, és lesni az eredményt, merre és hogy mennek a rezgések.
Ahogy számolom, a motor háromszor, a váltót és a kuplungot négyszer-ötször, a kúphajtást öt-hatszor szedtem már szét. Lassan tanulok és lassan értem meg, mi miért nem jó, bár funkció szerint működik.
Kicsi örömhír, hogy a kuplung kihajtásnál sikeresnek tűnik a javítópersely, nem folyik a motorolaj. A váltó behajtás viton szimmeringet kapott, és az sem folyik. Gyakorlatilag sehol semmi olaj nem folyik a motor elejétől a hátsó kerékig bezárólag.