2024. aug 04.

148

írta: bervas
148

Csak az örömködés miatt írok. 

Három hét garázsnyugalom után újra a piros szörny került sorra. A por nagyjának letörölgetése után (a többit leviszi a menetszél) második rúgásra indult. Hangja, mint a vödörben rázott rozsdás csavarkupac, szuperponálva az egészséges kipufogóhangra. Sebaj, körbe kell érni a kenőanyagnak, meg meg kell melegedni a pár kg vasnak és olajnak. Menet közben rezeg, ráng, nehezen ébred. 

Kellett 10-20 km finom terhelés, 70-80 közötti tempó, mire kezdte magát jól érezni a kellemes 25 fok körüli időben. A csörömpölés elbársonyosodott, a rezgések kisimultak, a karbukból kimosta a nagyja üledéket az áramlás. Onnantól pedig mehetett a tempó. Először 90-100 (4000-4300/perc), mert napocska volt és néptelen út. A traktorokat leszámítva, persze. 

Aztán emelkedőn 110, sík úton talán 120, ami 5000/perc fordulatot jelent. Itt kicsit kelletlen a hangja. Lehet, emelni kellene a súbertűkön egyet, mert időnként picit csilingel. Node amilyen antikak a karbuk, ha kihegyezem teljes gázra, elmegy az optimum részterhelésről. Majd meglátom, hozzányúlok-e. 

Szóval nagyon kellemeset motoroztam, és a 100-as tempót simán bírja a gép 10+ km távolságon. 

Szólj hozzá

oldtimer járatás Dnyepr MT10