145
Ma laza 160 km-t mentem. Jó volt.
A motor első rúgásra indult, aztán ment és ment. Most épp a szörnyhangok sem jöttek belőle, a legutóbbi menés óta nem csurgott le minden olaj a karterba. Kis melegítés és hangolódás után ment a 90 km/h országúton, 50 km/h lakott területen, sokáig. Érezni, ahogy átmelegedik a blokk, mert nagyon sokat simul a hangja is,a járása is.
Olyan úton mentem, ahol hosszabb sík egyenesek vannak. A gép tüsszentés nélkül tartja a 90-es tempót. Valahol 50 felett kiegyenesedik a járása, és csak pörög. Valahol 4000/perc körül forog 90 körül, az épp a nyomatékcsúcs eleje. Nagyon szereti. Mellékesen a nyomatékcsúcs a fajlagos fogyasztás minimum szintje is, úgyhogy jó hely ez.
Ami az olajfolyásokat illeti: folyik a bal villaszár, épphogy, de látszik. A kúphajtás épp jól viselkedik, ennek örülök. A hátsó féket visszább kellett állítani. Így mélyebben fog a pedál, de a pofa nem karmolja a dobot, nem melegszik. Így az olaj sem hevül túl, és nem akar mindenfele kimászni a rendszerből. A motor sem ereszti az olajat riasztóan, nincs csöpp alatta. A váltó vége viszont nem az igazi. A jobb sarkamat beködöli a kardán kimenet, és a váltó vége is szmötyis. Onnan csöppen, hiába piszkáltam a múltkor. Lehet, jobban át kell néznem a nyílásokat arrafele.
A motor alapvetően kényelmes. Minél gyorsabban megyek vele, annál jobban nyeli a kátyúkat, keresztbordákat. Jól ülök rajta, nem fáradok. 100 km-nél kellett egy megállás, és az út végén viszonylag egyben szálltam le róla.
160 km-re 9,5 liter fogyott: ez közel 6 literes fogyasztás. Hasonló tempónál a T5 Pannónia is, a GT125 Suzuki is ezt tudta. Valószínű, karburátor cserével csökkenne a fogyasztás, ez a T5-nél működött. Akkor azonban lehetne magyarázkodni az OT vizsgán.
Ami egyre erősebben látszik, az az, hogy melegen nincs rendes alapjárat. Lefele-felfele ingadozik, mintha falsolna vagy a tűszelepek rendetlenkednének. Ehhez képest hidegen pöpec. A következő cselekmény alapjárat hangolás lesz, hátha valamit sikerül találni. Vagy fals szívást, vagy jó beállítást.