2024. már 21.

143

írta: bervas
143

Matattam megint egy sort. Gazdagabb lettem pár tapasztalattal.

Amit eltettem, hogy új első villa persely, az valóban új első villa persely, csak más méret. Talán újabb Uralé lehet. Mindegy. Így csak rugót cseréltem a villaszárakban, meg utántöltöttem az olajat. Egyből nyertem 5 cm plusz rugóutat, és nem csattog, nem üt fel a kátyúkon. Lógni nem tűnik lógósnak. A csattogást a fékfedél mozgása okozza. 

A váltóból már kevesebb olaj folyik. Valószínűleg lassan csökken a szint. Sajna ki kell venni a komplett kardánhajtást, hogy hozzáférjek. Az későbbi időpontban lesz. Már érkezik az elvileg jó pótalkatrész, hogy a hajtás se folyjon. 

Ami macerás volt, az a hátsó kerék. Úgy tűnik, igen nagy volt a csapágyhézag. Húztam rajta, így jobb a helyzet. Ezen felül a hátsó fék is fogósra volt állítva, azért melegedett annyira az agy. Két dolog megoldva. 

Maradt a következő, az orra vándorlása oldalszélben. Mivel a hétvégén volt szél bőven, tudtam tesztelni. Úgy tűnik a hiba nem a villa, hanem a lobogó méretű első sárvédő, illetve a masina magas súlypontja. A ménkű nagy sárvédőbe belekap az oldalszél, és oldalra tolja. A motor súlypontja meg a keréktengelyek szintje felett van, ezért instabil. A dologgal nincs mit tenni. Le kell lassítani, ez van. Igen rossz érzés, amikor 70-80-as tempónál egy szélpuff el akarja fektetni a motor elejét. 

Ami a gumikat illeti, lehet, hogy csak én rettegek. A netes videók szerint számtalan régi angol sportmotoron, túragépen van ez a gumi, ugyanilyen küllős kerekű BSA-n, Velocette-en. Persze az is lehet, hogy a rápermeteződő váltóolaj a trükk nyitja. 

Szólj hozzá

első villa rugó járatás Dnyepr MT10