2021. okt 31.

115

írta: bervas
115

Ma mindenfélét állítgattam, nézegettem.

Nemrég egy börzén fillérekért szereztem eredeti magyar üveggyertyát, ami sokkal komolyabb, mint a kínai ebay-es játékgyertya. Ezt azért, mert a kézikönyv szerint ezzel kell a keverékcsavart beállítani. Kitoltam hát a masinát az udvarra, és a kellemes napsütésben nekiláttam. Az egyik oldal a gyári karburátorral szinte jó volt. A láng pont olyan volt, amilyennek lennie kell, narancs és sötétkék határán. Villogott a sárga a kékben, úgy hagytam. A másik oldal az utángyártott karbuval nagyon messzi volt a jótól. Szinte teljesen be kellett tekerni a levegőcsavart, akkor állt helyre a lelkivilága a láng színe alapján. Onnantól csiribí, csiribá, volt stabil alapjárat, lámpával vagy anélkül.

Ha már pöfögött a masina, rámértem a töltésre. A tekercselés jól sikerült. 15,1 Voltot mértem lámpa nélkül, és 12,6-13,3 Voltot felkapcsolt lámpával. Erős lett a tekercs. Azonban randa fogaskerék hangja volt még mindig, így kicsit visszább forgattam a generátort az excenteres fészekben. Így már viszonylag csendes lett, csak halk vonyítás hallatszik.

A pöfögést tovább használva megpörgettem a hátsó kereket. Szépen jár, nem üt. Azonban az olaj két helyen jön belőle: orrán és száján. Szereznem kell kardán behajtás szimmeringeket, mert ott is folyik. Ezeket egyszerű összerakni. Közben azt is kitörpöltem, hogy lehetne központosítani a kerék oldali szimmeringet. Még játszom vele.

Ezen felül a nyomórúd perselyeken állítottam a gumidugók előfeszítését. Pici szivárgás látszott, egy-két dugó laza volt. Sajnos akárhányszor leveszem a hengerfejet, mindig másképp állnak a fejek felszerelés után, más helyzetbe kerülnek a dugók. A galléros persely kocogtatásával sikerült nagyjából helyre tenni, amit lehetett. Ha meg túlzottam megnyomom a dugókat, repednek és mállanak. Ki kell törpölni, hogy a jó. Talán most nem fognak szivárogni.

Szólj hozzá

villamosság generátor alapjárat Dnyepr MT10