2021. okt 15.

113

írta: bervas
113

Az úgy volt, hogy sokat számoltam, mit lehet a melegedéssel tenni. Az jött ki, hogy alapvetően semmit, több olaj kell és jobb hűtés.

Ennek okán nekiláttam kicserélni a kartert egy nagyobb méretűre. Ez a széria lemezkarter, bődületes a hasmagasság tőle.

dsc07251b.jpg

A baj annyi, hogy alig fér bele olaj. Tartós közepes fordulatszám felett garantáltan túlmelegszik. A kartert levéve volt némi sűrű az aljában:

dsc07253b.jpg

Áttapogattam, szemcse nem volt benne, csak zsíros sűrű részek. Sebaj. A blokk bele tiszta volt, hogy illik:

dsc07255b.jpg

Érdekes, hogy a szívókosár mennyire kilóg. A szita alaphelyzetben össze van nyomva fele ilyen magasra. A képen jól látszik, hogy a főtengely felé csak néhány luk van, hogy a lecsorgó olaj lejusson. Látszik a nívópáca vége is.

A nagyobbik karter felszerelésével vagy egy órát elbíbelődtem. Természetesen nem volt méretpontos az öntvény, reszelővel kellett megsimogatni néhány furatot. Aztán sokadik próbálkozásra minden a helyére került:

dsc07256b.jpg

Ez így nagyon szép és jó. Csak sajnos nem lehet tőle kivenni a blokkot a helyéről. A lemezhez képest 5-6 mm a falvastagsága. Ennek okán nem annyival nagyobb az űrtartalma, mint amekkorának látszik. 0,75-1 liter a plusz űrtartalom. Így koppra 3 liter fér bele a blokkba az olajos flakon szerint. A számításom szerint ez már elég, hogy ne menjen 80 °C fölé az olaj hőfok, és 20W-50 olajjal már marad kenőképesség. Talán.

A puding próbája az evés. Lelkesen elindultam tesztelni. Aztán 3 km után egy besorolásnál húztam egy kövérebb gázt, és kigyulladt a töltéslámpa. Nem voltam boldog. Hazamenetem, kivettem a generátort és rámértem. Aztán szétszedtem, szomorkodtam. A második generátor forgórészem is megszakadt, több meg nincs. Kapni olcsóért másik használt generátort, vagy felújítják a forgórészt nem annyira olcsóért. Egyszer élünk, beadtam tekercseltetni a forgórészt. Most várok.

Szólj hozzá