2021. sze 14.

111

írta: bervas
111

A puding próbája az evés, ahogy a régiek mondták. Meg kellett járatni a vasat, hogy lássam, széthullik-e ez a forgórész is, vagy esetleg megszorul-e a hajtó fogaskerék.

Jelentem, ellenkezést nem tapasztaltam. Hidegindítás rendben működik, erő van, de az alapjárat esetleges. Sebaj, országúton nincs rá szükség. A gyújtás végre a helyén lenni látszik. A gép harap, vartyog, szuszog. 80-90 km/h között kellemesen hasít, jól reagál a gázra. A teszt kedvéért 5-10 km-es szakaszokon GPS 90-es tempóval toltam neki. Simán, szépen forog, emelkedőn húz, nincs baj a mechanikus részekkel. Az olajtöltet viszont kevés és nagyon melegedik. Lehet hallani, amint egy idő után elkezdenek csilingelni a hengerfejek, és a körfogalmakban löttyen az olaj, morzézik az olajnyomás lámpa. Olvastam, hogy volt, ahol SAE 50-es olajat tettek bele. Lehet, kipróbálom. A másik opció a nagy karter felszerelése. Fő a lustaság, úgyhogy az olajjal fogok először próbálkozni. A nagy karter esetén az olajszívó kosarat meg a szívócsövet is hosszabbítani kellene, hogy ne a tetejéről szívja vissza a meleg olajat.

Mindent összevetve a motor most úgy megy, ahogy szeretném, ahogy elképzeltem. Ennek nagyon örülök. Az alapjáratot tekergetem még kicsit, hátha sikerül stabilizálni a helyzetet. Az alapjáraton túl centrírozni kellene az első kereket, mert ráz. Ezen felül ott van még a kúphajtás tömítés probléma. Olajszint magasságtól függetlenül folyik, és ez lelkileg zavar. Majd szépen sorban, ahogy idő lesz.

Szólj hozzá

járatás Dnyepr MT10