2021. sze 04.

108

írta: bervas
108

Úgy gondoltam, állítok alapjáratot. Persze megint nem úgy sikerült, ahogy azt Móricka elképzeli. Ha az ember lelkesen tekergeti a karbu csavarokat, de kevés a hatása, akkor esetleg nem ott van a gond. Ha visszarúg a berúgókar és tüsszög a kipufogó, akkor pláne.

A visszarúgó berúgókar az álmoskönyv szerint túl nagy előgyújtást jelent. A tüsszögés szintén. Az ikertrafós megoldás miatt simán lehet, hogy még nyitva egy szelep a nem munkaütemes hengeren, amikor a másik kompresszió ütem végén gyújtana. Ebben az volt a szép, hogy elvileg mindent a könyv szerint csináltam. Lendkerék gyújtásjelen, gyújtás forgó és állórész jelen, tehát mindenkinek működni kellett volna. Oszt mégsem volt a helyén.

Összejelöltem az adott pozíciót, aztán egy filcvonásnyival későbbre tettem a gyújtást. Érdekes, hogy azonnal lett alapjárat, elmúlt a billegés, döcögés, stabilan ketyegett a masina. Elővettem a stroboszkópot, mert kíváncsi vagyok. Közelében nem volt a jelnek a gyújtáspont. Próbáltam visszatenni jel közelébe: sokkal rosszabb lett az alapjárat, alig indult. Akkor feladtam a precízkedést. Annyit mutatott a műszer, hogy az előgyújtás szépen szabályoz, mászik a gyújtáspont a fordulatszámmal.

Egyszóval: a lendkeréken levő jelnek, az elektronikus gyújtás alaplapi jelnek és a vezérműtengelyen a jeladót hajtó lelapolás szöghelyzetének vajmi kevés köze van egymáshoz. Egy próbaút megmondja, milyen lett az ex has beállítás.

Szólj hozzá

gyújtás alapjárat állítás Dnyepr MT10