2020. sze 06.

80

írta: bervas
80

Nőjön be az orra lika! Ezt egészen komolyan mondom. Kimerített a mai 280 km.

Reggel minden szépnek és jónak tűnt. Békésen purrogott a motor, néptelen falvakon pöfögtem át alapjáraton. Aztán a 21-es úton felfele 90 km/h tempónál csilingelni kezdett a jobb henger. Ez szabálytalan - gondoltam, és kicsit gázfröccsel próbáltam hűteni. Kis idő múlva csilingelt tovább. Ekkor megint behúztam a kuplungot, és azzal a lendülettel meg is szorult. Kigurultam, amíg tartott a lendület, aztán ráengedtem a kuplungot. Beindult. A következő kihajtónál megálltam hűteni.

Amíg pihentünk, letöröltem a hátsó kerékről a kúphajtás olaját. Kifújtam a vizet a bal henger szűrőjéből, aztán kicsit óvatosabban mentem tovább. A gépből minden folyt. Jobb hengertalp, bal hengertalp, kartergáz, légszűrő.

Visszafele tankolással kezdtem,a 140 km-re mintegy 9 liter fogyott. Olajat próbáltam tölteni a blokkba, amikor a sztender megcsúszott a kút térkövén, a motor leesett a támaszról. Kezemben a bontott flakonnal próbáltam tenni valamit a kárt mérséklendő. Végül vagy két deci olajat ívben szétlocsoltam a kövezeten meg a motoron. A bal szelepfedél fogott meg mindent, szerencsére csak kicsit koccant. Törölgettem a motorról meg a ruhámról az olajat egy darabig. Közben azon morfondíroztam, jobb, ha így esik a motor, mintha én is rajta vagyok, menet közben. Felhevült hangulatban indultam vissza.

Hazafele háromszor kellett balos szűrőt pucolni, 35-40 km alatt, egyre gyorsabban eltömődött. Amikor végre rájöttem, hogy egyszerűen eltömődtek a pórusai, azaz cserés, egy darab hosszú benzincsővel áthidaltam. Ez annyira bevált, hogy otthontól gyalog 15 percre kétszer is leállt, mint a szög. Valószínű, most ment be a karbuba valami mocsok.

Közben volt időm gondolkodni a rengeteg olajfolyáson. Valószínűleg a kopott jobbos hengerfej szelepvezetőin jön befele a kipufogógáz, az fújja fel a blokk belsejét. Egyszóval, irány újra a hengerfejes. Apropó, tud megbízhatót valaki?

Szólj hozzá

dugulás olajfolyás járatás Dnyepr MT10