2020. aug 25.

77

írta: bervas
77

Túra tapasztalatok

Ma 160 km-t mentem. Megint tapasztaltam dolgokat.

Most, hogy a karburátorok alapjárata nagyjából a helyén, és a kuplungon is igazgattam, kellemesen indult és kellemesen ment a masina. A kezelési könyv szerint oldalkocsis áttételnél a 65-70 km/h a még megengedett tartós tempó. Szóló áttételnél ez 80-85 km/h-t ad, ami szépen működik is a valóságban. A gép tud többet, de irgalmatlanul nagy a hőkapacitása, és a blokk tömegéhez képest nevetségesen kicsi a 2,2 literes olajtöltet. Amiből egyébként a felső 0,5 litert simán elcsipegeti forszírozott üzemben, a maradék meg könnyen túlhevül. Az olaj túlhevülését és viszkozitás csökkenését a felvillanó olajnyomás lámpa jelzi döntött jobb kanyarban, például körforgalomból kifele jövet. Lehet, a mostani 15W-40 olaj túl híg melegen, és keresnem kell valami sűrűbb, SAE 30 olajat. A kezelési könyvben gondosan óvnak a 85°C feletti olajhőmérséklet hatásától, de se olajhőmérő, se visszajelző nincs a rendszerben.

A gyertyák alatt 120-135°C-ot mértem a hengerfejen. Ez kimondottan melegen járó motorra utal. Így már értem, miért kapott combos hűtőventilátort a a blokk tetején lakó generátor egyenirányítójának diódasora. A blokk túra után órákkal még tartja a 35-40°C-ot, lassan hűl.

Sima úton a futómű elviselhető keménységű, és a hosszában felmart aszfalt vagy beton sem hozza zavarba. A gép egyértelműen zajos menet közben, kotyog, zörög és sivít, különböző hangszínben. A friss szivacsból összerakott új, magas üléspárna egy óra alatt összeesik, felveszi a fenekem alakját. Az üléspozíció onnantól fix. Lehet, alacsonyra vannak állítva a lábtartók, mert eléggé féloldalasan ülök rajta. A bal lábfejem közel van a hengerhez, süti a hő a csizma orrát.

A karburátor beállításokat ellenőrzendő néztem gyertyaképet.

dsc06409b.jpg

A gyertyák szépek, a bal henger rendesen dolgozik. A jobb is, csak kicsit melegebben. Épp annyira, hogy kezd porladni a porcelán középelektróda, azaz melege van. Kereshetek eggyel melegebb gyertyát.

A fogyasztást egyelőre nem hiszem el. 5 liter lenne 100 km-re, ha nem számoltam félre. Ez Pannónia szint, viccesen kevés. 

A hardy szimmering épp nem folyik, a kúphajtás szimmering határozottan csöpög. Ez a harmadik az 1000 km alatt. Merthogy meglett az ezredik km a masinában.

Szólj hozzá

gyújtógyertya járatás Dnyepr MT10