2020. aug 23.

75

írta: bervas
75

Járatás tapasztalatok

Meglett az első kisebb túra, 140 km. Vannak tapasztalatok.

Például nem tudok alapjáratot állítani megint. Ami hidegen jó, melegen magas. Ami hidegen alacsony, melegen lefullad. Hiába állítom az út szélén, nem megy. Vagy a karbuk dugulása beszél bele a dologba, vagy a szelepek tömítettsége, vagy a csillagok állása. Slusszpoén, hogy a remegéstől letekeredett a bal karbu kupakja, mire hazaértem. Gyanús is volt a nagyon magas alapjárat.

A futómű lehet, hogy bírja a ménkű kátyúkat, de csak szolid sebességnél. Amikor 70-80 körül próbálkozok, úgy üt és pattog, mint egy két mázsás labda. Távlati cél a lágyabb rugók tervezése, ha addig meg nem unom a masinát. A gyárilag szóló Dnyepr változatnak a 90-es évek elején állítólag lágyabb rugói voltak. Meg kisebb kereke.

Az olajvisszafolyó cső tömítése most működik, nem pisil be a motor. Ellenben az eddig száraz hardy tömítés újra könnyezik, a kúphajtásé szintén.

A hátsó hajtásnál valami nagyon szorul, mert a melegedésen túl a meghúzott, bilinccsel is rögzített tengely vagy 30 fokot elfordult. Adok még neki csapágyhézagot, a többit meglátjuk.

Cirkáló tempó megvan, a száguldás is megy. Keskenyedik a majrécsík a gumikon. A fogyasztás mintha 6 liter alatt lenne, de lehet, csak elszámoltam.

Szólj hozzá

hibakeresés karburátor járatás Dnyepr MT10