151
Elvégeztem a reszelést.
Mindkét oldal kiflibe volt hajolva, valamint a síkból ki volt csavarodva. Csak a karbukat vettem le és a tőcsavarokat csavartam ki. Beállítottam a szelepeket zárt helyzetbe, papírt dugtam a szívócsatornába, oszt adtam neki a reszelővel. Legalább egy tized millimétert kellett leszedni mindegyik oldalból. Elég puha az alu, szabálytalan a bordázat mögötte, vígan deformálódik bármerre. Ez például oldalt falsolt, mutatta a reszelés. Igazából sík tömbbel, csiszolópapírral finomítani kellett volna, de épp nem volt kézre eső sík fémtömböm.
Ahogy kész lettem, mindent visszaraktam a helyére. Hagytam 12 órát szikkadni a pasztát, majd mentem egy tesztkört. Úgy tűnik, sikeres volt a művelet, mert azonnal elmásztak a karburátor beállítások. Nem nagyon, de érezhetően. 80-100 között nagyon finoman megy a vas, 120 felé már kelletlenkedik. Amikor már megfelelően meleg volt a blokk, megálltam hallgatni, hogy érzi magát az alapjárat.
A dolgok jelenlegi állása szerint a fel-felpörgés megszűnt, az volt a fals. Ami maradt, az a le-lefulladás. Ahogy néztem, viccesen mozog a benzinszint a benzincsövekben, miközben furcsa hangú a motor. Hol hirtelen lecsökken 5-6 cm-t, hol áll tömören és feltöltődik. Valószínű, ez már karburátor szintű probléma lesz, valahol az úszótű és a fészke táján.