2020. jún 12.

62

írta: bervas
62

Úgy tűnik, a nagyja összeállt.

Átnéztem a  gyertyakábelek rögzítését a trafóhoz. Mindkettőt rendesen összeraktam. Aztán indítottam. Indult a gép rendesen, de furcsa ciccegő hang jött belőle. Többször is, gázadásra ciccent, majd elhallgatott. A súroló fényben kis gőzpamacsok látszottak ciccenéskor. Ezen túl bőszen folyt kifele az olaj a hengerfejből, valahol a visszavezető cső környékén.

Röviden lefuttattam a hibakereső algoritmust a fejemben. Hengerfej tömítés. Szétrepedt hengerfej. Bármi egyéb.

Amikor megint ráértem, nekiláttam és levettem a hengerfejet. Néztem erősen, de egy szétlapult hengerfej tömítésen túl más rettentőt nem láttam. Nem volt nyoma kifújásnak. Az olaj visszavezető cső természetesen laza volt, azt meghúztam. A hengerfej tömítés karika túllógó részei zavarták a szívó áramlást. Ezeket a részeket ollóval levágtam, aztán ment minden össze. A bal gyertya még mindig kormos volt, ezért kitekertem a levegőcsavaron 90 fokot.

Indítottam újra. Indulás, mint szokott. Húzogattam a fülét, de a ciccenő hang megszűnt. A gőzpamacsok viszont ismét megjelentek. Néztem, figyeltem. Végül az lett, hogy az általam tákolt szívócsonk tömítésnél jön a gőz, ha nagy gáz után visszaengedem a tolattyút. Azaz kell egy szívócsonk tömítés.

Nagy bátran megint elindultam egy tesztkörre. A motor kellemesen pöfögött, ereje, mint szokott, gázreakció, mint szokott. Hidegen csúnyán rezeg függőlegesen. Vagy a külső gumik ridegek, vagy a belsők, vagy a hardy villa gerjeszti a rendszert.

Békésen végigpöfögtem a 60 km-t. 60-70-80 km/h tempó tartósan szépen megy, nem hisztizik a motor. Előzéskor 90 fölé is ment a mutató. A tapasztalatok az alábbiak:

- rövid az áttétel. Amikor szépen forog a motor, kicsi a sebesség.

- A kúphajtás szimmering egyre jobban folyik, rá a felnire. Már olajos a gumi oldala, ami nem egy adu közlekedésbiztonsági szempontból.

- A váltó kihajtás engedi az olajat. A kipufogó, a váz és a csizmám oldala kap rendesen. Tömíteni kell, a rezgés megfogásával egy időben.

- A függőleges rezgést ki kellene szedni a rendszerből. Kerék egyensúlyozás? Hardy villa excentricitás? Görbe kardántengely? Rá kell nézni.

Megrendeltem egy hosszabb kúpkerék áttételt, amit a szóló gépekbe tettek. Rendeltem tömítéseket is. Ha minden megjött, szétkapom a hátulját, és körülnézek a környéken. Addig pihenő.

Szólj hozzá

kerék kardán hengerfej tömítés járatás Dnyepr MT10