2020. ápr 04.

52

írta: bervas
52

Küzdés továbbra is

Küzdök, harcolok továbbra is. A változatosság kedvéért a gyújtást raktam össze, sokadszorra. Cseréltem tömítést a vezérműtengely fedél alatt, és még egyszer csináltam gyújtás beállítást.

Természetesen minimális hatással. A motor néha beindul, amikor ő akarja, néha nem.

Az tűnt fel a szegény keveréken túl, hogy sok rugdosás után is száraz a gyertya. A karbu úszik, csöpög a benzintől. Szikra van, a szelep nyit, de a gyertya porszáraz. Nehéz ezt érteni. Kínomban visszacseréltem a karbukat a régi oroszra. Elvégre azzal ment, és nem is rosszul.

Rugdostam kicsit tovább. Ekkor a gyertyák kezdtek taknyosodni, és be is indult a gép. Ketyegtettem vagy egy órát. Lett alapjárat, reagált a levegőcsavarra, minden működni látszott. Leállítottam. Egy óra múlva pöccre indult. Megint melegítettem kicsit, mire ismét meghülyült. Először csak durrogott, kihagyott, aztán lassan lefulladt. És úgy maradt, rugdoshattam összevissza.

Kipucoltam a benzincsapot, hátha eldugult. Semmi hatás.

Kicseréltem a benzint 100-asra, hátha az etanol meghülyíti az állott benzint. Semmi hatás.

Egy darabig azt pörgettem a fejemben, mihez nyúltam már és mihez még nem. Kétütemű motorokon szokott olyan hiba lenni, hogy eldugult kipufogó lefojtja és megöli a motort. Itt a kipufogó utángyártott, ki tudja, milyen a belseje. Nosza, ledobtam róla, és ment vissza a rozsdás orosz. Reménykedtem erősen, de a hatás semmi.

Ami visszatérő hiba a sok karburátoros, gyújtás matatásos dolognál, hogy a karbu csöpög a benzintől, legyen az bármelyik karbu, a gyertya meg száraz. Az utolsó pár napnyi próbálkozáskor már konzekvensen néztem a gyertyát, csavartam ki-be. Azaz vagy nem szív a motor, vagy nem a karbuból szív. Szívni pedig szív, mert a henger fúrt. Akkor nem a karbuból. A szívószelep zár, azt megnéztem. Hézag van, többször ellenőriztem a szelepeket.

Ami tehát kizárásos alapon gyanús lehet még (amíg más eszembe nem jut), az a szétkopott szívószelep vezető. Ha ott nagy a hézag, a motor a karterból szív a karbu helyett. Hézag pedig van. Ha az olaj eltömíti, pl. szerelés után, akkor pöccre indul a motor. Aztán mikor a járatás kiszívja onnan az olajat, indul a falsolás és szétesik a motor járása, nem reagál a karbura.

Amikor múltkor ez járt eszemben, beszéltem hengerfejes emberrel. Azt mondta, megcsinál ilyet is, de hozzam hozzá a szelepvezetőt, szelepet. Következő feladat tehát szelepvezetőt és szelepet szerezni.

Szólj hozzá

amatőr kipufogó hibakeresés karburátor benzincsap járatás Dnyepr MT10