2022. jún 07.

128

írta: bervas
128

Természetesen mindig történik valami. Úgy érzem magam, mint Francis Macomber.

Az úriemberről azt kell tudni, hogy meglehetősen rövid volt a boldogsága. Az enyém sem tartott 1000 km-nél tovább. Szerencsére megint tanultam dolgokat, de nem örülök.

Elsőként a karburátorokkal harcoltam tovább. A jelenség az, hogy először 1/4-1/3 gáz között, aztán feljebb is rángat, egy hengerezik a motor. Gondoltam, talán a tákolt karbu a probléma. Járatgattam, tekergettem a levegőcsavart. Az alapjárat most atomstabil, de felette vannak gondok. Arra rájöttem, hogy a súbertű két állásában dolgozik jól a masina. Az öt horonyból alulról a másodikba téve megy, mint a malac, szépen érződik a húzás, negyed gázanként egyre erősebb a csillagos égig. Cserébe megeszi a 7,5 litert. Ha egy horonnyal lejjebb engedem a tűt, a fogyasztás egy literrel csökken, cserébe 100 km/h fölé nem hajlandó menni, a 90-et tartja kellemesen. Ez új infó.

Ami gond, hogy a rángatás továbbra is megvan. Mentem egy nagyobb kört vasárnap estefele, és azt tapasztaltam, hogy a rángatás egyre erősebb. 50 km/h környékén vezethetetlen volt a motor, felette kisimult. Aztán 50 km múlva nyekk, és egy henger megállt. A jobbos. Elvánszorogtam egy hengerrel a teljesen lakatlan pusztától a mérsékelten lakottig 25 km-t, és ott megálltam, nem akartam megsütni a balos hengert. Kértem a telefonos segítséget, jött a futó.

Otthon ránéztem a gyújtásra, de nem láttam semmi gyanúsat. Rotor rendben, állórész rendben, szikra világos. Jobb híján a gyertyát dobtam ki a jobb hengerből, és pár rúgásra meg is indult. Kis idő után elindultam megint próbakörre, de nem indult a gép. Úgy tűnt, nem kap benzint. Érdekes, mert a vánszorgás közben előtte szorgosan kipucolgattam a fúvókákat. Rugdostam egy darabig, akkor megindult. Az első tempósabb szakasznál előjött a dadogás, egyhengerezés, és fordulaton sem tisztult, úgyhogy azzal a lendülettel fordultam vissza.

Most az van, hogy nem tudom. Első körben átnézem a benzincsapot, a csöveket, a szűrőtojásokat. Aztán ha nem segít, a jobbos karbuval csinálok valamit. Aztán, ha az sem segít, majd gondolkodok tovább.

Szólj hozzá

fogyasztás karburátor Hemingway járatás Dnyepr MT10