2020. feb 26.

46

írta: bervas
46

Hibakomplexum

Kicsit tele a hóbakancsom ezzel a vacakkal. Azt, hogy ráz a hátsó kerék, már orvoslom. Megvan a tartalék alkatrész kupac: felni a föstőnél, agy a polírozónál, küllőkupac a műhelyben. Az jobban idegesít, hogy néha nagyon jó, néha meg nem.

Az üveggyertyás karbu állítás után pöccre indult, simán vette a gázt. Elindultam járatni. Az első 20 km-t nagyon finoman, szépen viselkedte végig, ahogy egy rendesen összeállt motornak kell. Nem durrogott, és az első falun negyedgázon, méltóságteljesen pöfögött végig. Aztán megint meghülyült.

A tünet az, hogy negyed gáz felett ha hajtom, egy idő után elfogy a benzin. Megy, majd durrogni kezd, össze-vissza böfög, pöfög, gyengül, egész vissza alapjáratig. Az van stabil. Mindezt melegen csinálja. Megállok, kipucolom a főfúvókákat. Kicsit hűl. Aztán újra jó, vagy öt percig. Aztán újra durrog, pöfög, világ vége van. Kínomban emeltem a súbertűn. Kicsit segített, de fél fordulat felett újra jött az őskáosz.

Miután hazaevickéltem, végiggondoltam, mi lehet. Például eltűnt szelephézag. Amiatt durroghat, hogy nyitva a szelep, és jellemzően melegen történik ilyen gond. Aztán lehet kóbor karbu dugulás, de ilyen gyakran? Pucolás után 5 perccel újra? Lehet még gyújtás. Trafó új, kondi új, gyertyakábelek újak, pipák, gyertyák újak. Gyújtás stroboszkóp szerint a helyén. Melegzárlatos gyújtótekercs vagy kondenzátor lehet problémás. De az új?

Most a fentieket átgondolva nekiláttam hibát keresni. Levettem a szelepfedelet. A hézag bő. Utána nekiláttam a karbukat átnézni. A főfúvókákban találtam gyanús dolgokat. Úszóházak tiszták. A tűszelepek is kicsit gyanúsak voltak. Mindent kipucoltam, átfújtam levegővel.

Most várom az újabb benzincsapot, mert a két legolcsóbb kínai utángyártott tömítése rövid idő alatt elgyengült. Meglepő módon a benzin hatására.

Az ukrán kúphajtás szimmering is megadta magát. Teleköpi a kereket, ha megyek vele. Abból is várom az újabbat. Aztán teszt, és ha még mindig hülyéskedik a masina, jöhet az újabb pár karburátor.

Kemény az orosz veterános sorsa.

Szólj hozzá

hibakeresés tisztítás járatás Dnyepr MT10