31
Járatás
Tegnap természetesen elfelejtettem fotózni a gépet, annyira megzavart a kopogás. Ma megint kivittem a szabadba. Íme a vas, most már talán egy darabig végleges állapotában:
Itt vannak a szép könyökök közelről:
Aztán jött az eső, és visszavonultam a garázsba kis járatásra:
Alakul a masina, de a 10 fok körüli időt nem szeretik a 30 fok körüli hőmérséklethez hangolt karburátorok. Hörgés, pöfögés, durrogás, a szegény keverék minden tünete. Úgyhogy a könyökök öt perc alatt ilyenek lettek:
Megjelentek a foltok is a gép alatt. Szerencsére ez csak benzin. A leállt motor felfűti a karbut. A benzin a zárt csap miatt csak a főfúvóka felé tud túlfolyni, amikor felforr. Ilyen az élet. Megjegyzem, a 19 liter a tankban sikeresen átvészelte az éjszakát, semmi szaga, tehát nem szivárog.
Amikor az eső pötyögéssé szelídült, elindultam újabb utcahosszakra. A gép nagyon darabosan reagál a gázra hidegen. Hörög, durrog, nem szereti. A szomszédság idegeit kímélendő csak három hosszt mentem. A tapasztalatok:
- A motor erős lesz. Húz, tol, motorfékez. Visszaváltáskor nyikkan a gumi, ha nem vigyázok.
- Fél fordulat felett, 50-60-as tempónál szép kereken jár.
- Megállás után a felmelegedő karbuban forr a benzin.
- A kardánvillánál szivárog, de nem folyik az olaj. Máshol nem láttam foltot alatta. Egyelőre elég hihetetlen. "Kezdők ne számítsanak ilyen jó eredményre".
- A hátsó index rögzítése tart, egyelőre nem lazult vissza, mint múltkor.
- Nagy, nehéz, nem fordulékony dög. Magázódunk, egyelőre.
- A fék jelképes. Menni kellene, állítgatni kellene.
Egyszóval, így összesen 8 km járatás után úgy gondolom, ideje OT minősítés ügyében lépni egyet előre. Nagyon játszanék már vele.
Ja, és:
- Minden motoros odanéz, köszön.
- Az első kör után ott a szomszéd bácsi a kapunál. A három házzal arrébbi szomszéd. Bámul, szakért, vigyorog.