2019. júl 31.

19

írta: bervas
19

Első veszteség

Az van, hogy elvesztettem az első csavart a motorból.

Matattam tovább a matatnivalókat. Csináltam világítást a km-órába. Külön kellett neki foglalat Észtországból, plusz vezeték, és az órának test. Az óra gumigyűrűn fekszik fel, vacak a fémes érintkezése. Egyébként gyári újnak néz ki, 39 km volt benne.

De már 41 van :-)

Merthogy rettentően felbátorodva megtettem vele az első próbaköröket. Irgalmatlan nyomatékos és rövidre áttételezett a gép. A magas ülésről épphogy leér az egyik lábam. Ha a motor álltában megindul, a 200+ kg miatt művészet megtartani. A fordulóköre kisebb anyahajóé. Az első féken állítgattam, de még mindig nem az igazi. A hátsó fogna, de vacak helyen a pedál.

Három utcahosszat mentem vele. Végigkapcsoltam a sebességeket, néztem a fékeket, a gázreakciót. Mentében, félgáz felett nincs gond vele, alatta durrog. Alapjárat melegen nem jó, leáll, és a gázreakció is vacak. Menni kell és állítani kell.

A légszűrő nincs még fenn, mert a rögzítése nem tetszik. A könyv szerint a karburálást teljes fojtással, légszűrővel kell megejteni, mert anélkül nem az igazi a működés. Ezt tapasztalom, mert erős fojtást kér a motor a rendes működéshez.

A km-óra rendben mér. 40-et is mutatott már ma. A nagy száguldozás közben elhagytam a bal hátsó index egyik tartócsavarját. Az első elhullott csavar.

A váltót szokni kell. Az üreset még nem nagyon találom. A működtetés egyébként vajpuha. A kuplungot is szokom.

A futómű és az ülés keménynek tűnik. Azonban simán kivasalja a földút 10-20 cm-es kátyúit, tehát történik valami. A motoron inkább rajta ülök, mint benne. Amolyan 200 kilós sámli.

Egyszóval, kezd tetszeni. Sok munka van még hátra vele, de mintha jó lenne a végén.

Szólj hozzá

teszt ülés váltó járatás Dnyepr MT10