2019. júl 06.

14

írta: bervas
14

Még mindig nem indul

Azt akarom mondani, hogy nőjön be az orra lika!

Az ultrahangos mosás után mechanikai szennyeződés nem lehet benne, Minden szükséges alkatrész benne van. Rugdosom, nem indul. Akkor mi a hiba?

Vissza a kezdőponthoz. Gyújtás. Ellenőrzöm, nézem. Nagy-nagy hézag. Nem lehet, méretre állítottam. Akkor hogy?

A könyv szerint a gyújtás állítása az alábbi módon történik:

  • beállítom a hézagot
  • jelzésre tekerem a főtengelyt
  • szétnyitom a röpsúlyokat
  • a komplett gyújtás alaplapot addig tekerem, hogy pont világítani kezdjen a próbalámpa

Ehhez képest:

  • beállítom a hézagot
  • jelzésre tekerem a főtengelyt
  • szétnyitom a röpsúlyokat
  • valahova elkevertem a próbalámpát
  • szikra csattanásra állítom az alaplapot

És nem hiszek magamnak. Újra kezdem. Nahát: a hézag elmászott. Gondolkodok.

Az van, hogy ezek a mérnök urak meglehetős lazán tervezték az alaplapot tartalmazó gyújtásház körkörös illesztését. A meglazítom-eltekerem-visszahúzom eseménysor után elmászik annyit radiálisan, hogy a megszakító hézag jelentősen elmászik. Hehe. Újra beállítom a hézagot.

Szóval szikra van. A színe szép, világos, a hangja csattogós. A karbu tiszta. Benzin van. Rugdosom. Nem indul. Pöffen, nyekken, nem kapja el.

Visszaemlékszem arra a boldog pillanatra, amikor este 11 táján ugyanilyen műveletsor után negyed rúgásra elkapta, és vagy 35 másodpercig boldogan duruzsolt. Lesz még így.

Szólj hozzá

gyújtás Dnyepr MT10