154
Több dolog is történt.
Az első, hogy nagyon nem folyik a masinából semmi, kezd szobatiszta kenni. Gyanús. Ennek okán ránéztem a váltó és a kúphajtás olajszintjére. Hát igen. A váltóolaj épp karcolta a pálca alját, a kúphajtásé száraz volt. Felöntöttem gyorsan mindent, és mentem tesztkörre. Na, azonnal megindult a lé mindenhonnan. Nem voltam boldog.
Tél végén esedékes a következő OT vizsga, úgyhogy rákérdeztem, mire figyeljek. Azt mondták, az olajfolyás, olajsár kizáró ok, úgyhogy nekiláttam a folyási pontokat feltérképezni a későbbi felszámoláshoz. Nem akarom futón vinni a masinát OT vizsgára.
Egy hete a börzén találkoztam sorstárs ápolttal, aki a váltó folyás ügyében képben volt, és meg is oldotta a problémát. Ennek okán szereztem tőle szakember címet, és nekiláttam kioperálni a váltót. Mivel minden kellően olajos azon a környéken a szokásos órás szintidőn belül kikaptam a szerkezetet. Kicsit megnyúlott az arcom, akikor kiderült, a kihajtás anya megette a sasszeget, lecsavarodott, és a kardánvilla önállóan próbált kiesni a váltóból. Ezért szórta diszkréten az olajat a csizmám sarkára, és ezért volt furcsa hangja.
A második dolog, hogy öregszem. Kicsavartam a váltófedél csavarjait. Próbálom leszedni a fedelet: nem jön. Próbálom erősebben noszogatni: megindul de nem az igazi. Forgatom, mint majom a kakukkos órát, és na tessék: benne hagytam egy fedél csavart. Még szerencse, hogy nem voltam nagyon agresszív, nem esett baja a fedélnek. Vagy harminc éve jártam így utoljára, akkor egy törött öntvény lett a bambaság és fiatalos erő kombinációjának eredménye. A nyöszörgés után elmostam a fedelet, és elvittem a perselyező emberhez. A héten talán kész lesz.
Addig a teendő lista:
- lendkerék szimmering folyik. Csere és esetleg javító persely kell. Szedhetem szét a kuplungot is.
- váltó szimmeringek csere.
- váltó tengelyek kiszed, görbeséget ellenőriz.
- ha már kint vannak a tengelyek, fogakat számol, áttételeket ellenőriz. Elvileg többféle negyedik fokozat van.
- valamit csinálni kéne a kuplung kiemelő csapággyal, mert gyárilag edzetlen futófelülettel adják a kínai pótalkatrészt.