2021. nov 07.

117

írta: bervas
117

Próbáltam valamit kezdeni a fennmaradó dolgokkal, most, hogy a motor a váltó végéig talán már megfelelő.

Az első teendő volt valamit kezdeni a folyós kúphajtással. Oldottam a szokásos csavarokat, és fél órán belül a kezemben volt a komplett rendszer kardánostul. A honvédségi motorkerékpár egyik előnye a könnyű szerelhetőség. A kardáncsukló burkolata belül tiszta olaj volt. Ez a kép már a kipucolt állapotot mutatja:

dsc07385b.jpg

A kardán képe még vastagon olajos:

dsc07384b.jpg

Látszik bal oldalon a szimmering, de a látszáson túl nagy dolgot nem csinál. Itt, a behajtásnál folyik az olaj. A kardánt levéve jobban látszanak a szimmeringek:

dsc07387b.jpg

Vacak orosz méret, de találtam valami hasonlót jobb anyagból. Bepróbáltam, és sikerült beszerelni:

dsc07391b.jpg

Ezzel a behajtás oldalon úgy gondoltam, megoldottam a problémát. Jöhetett a kihajtás oldal, és a kretén alakú tányéros szimmering:

dsc07392b.jpg

Ez már egy elvileg jó minőségű darab, de természetesen folyik. A középső ricnis fém agy is új, de nem javult a helyzet. Itt azt a varázslatot próbáltam elkövetni, hogy beszerelt keréktengelynél próbáltam rögzíteni a szimmering tányért, hátha valami pozíció hiba miatt folyik, és ettől biztos jobb lesz.

Ha már matattam, a múltkor tapasztalt kóválygós viselkedés okán meghúztam a lengővilla ágyazás szilentek feszítő csavarjait. Koppig, mindegyiket, mert nagy meglepetésemre eléggé lazák voltak. A kardántengelyen is állítottam, hogy a hardy tárcsánál nagyobb legyen a hézag. Aztán elmentem próbaútra.

Az azonnal látszott, hogy valamit nagyon elbaltáztam, hiszen az eddig profi hátsó fék gyakorlatilag megszűnt. Vagy rosszul raktam be a pofákat, vagy valami összekente a betéteket. Az összes többi jellemző viszont nagyon kellemes lett. A motor pont olyan röfögős-harapós, mint előző alkalommal, lelkesen húz. A motor felől a rezgések megszűntek, a gumi melegedésével elöl is eltűnnek, és a hardy kóválygása is alig érződik. Fogaskerék hang minimális, alap mechanikus zajok vannak, és nagy-nagy akarat. Meghúzott tengelyszilentekkel az úttartás példás. A 80-90 km/h gps utazósebesség simán megy, és dombnak felfele is megvan a 100+ km/h. Az autókkal tudom tartani a tempót, a lassabbakat tudom előzni. Lakott területen negyed gázzal elketyegek, nincs rángatás, fulladás.

Ami hiba előjött, hogy teljes gázt rányitva fulladni látszott a motor. Hidegben nagyobb a levegő sűrűsége, tehát éppen jobban kellene viselkednie, de ez nem. Majd állítani fog kelleni a súbertűkön, lejjebb engedni őket talán. Hiba még, hogy a kúphajtás továbbra is folyik. A kardán fele már nem, de a tányér szimmering nagyon, és a menetes behajtás ház is, ami egy lépcsővel beljebb van a cserélt szimmeringeknél. Lesz még itt munka.

Szólj hozzá

kardán tömítés Dnyepr MT10 hátsó villa kúphajtás