2021. nov 01.

116

írta: bervas
116

Ha jól számolom, ma három éve hoztam haza a motort. Papírja nem volt, egy henger ment, és bődületesen szét volt kopva, rohadva. Beleborítottam a tervezett pénzmennyiséget, aztán még sokkal többet. És ma megint mentem vele egy kört.

Azt kell mondjam, az üveggyertya csodaszer. Olyan alapjáratom lett, mint a beton. Húz, finom, kiegyenlített. Nem rángat, harmadikból kihúz böffenés nélkül.

A megnyomott nyomórúdcső tömítések végre tömítenek. 60 km hajtós menet után nem pisili össze magát a blokk.

Ahogy terveztem három éve, a 80-90 km/h utazó gond nélkül megy. Megy a 100 is, így 13 fokban. Azonban az olajteknő a bordázat végén kicsit éget, azaz 50 fokos legalább. Irgalmatlanul tol a motor, ha ráhúzom a gázt. Esetleg hosszabb áttétel, vagy ötödik fokozat jól esne.

Ahogy nem terveztem, a kardán még folyik. Most az fog jönni. Az első kerék is ráz kissé, kell neki a centrírozás. Akkor meg a fék fog elmenni, ami most épp kellemes. Azt is utána fog kelleni csináltatni. Valószínűleg a váltó kihajtás is görbe, mert magától ekkorát nem üthet egy/több gumi hardytárcsa.

Mindent összevetve a motor motorozható, kellemes, haladni és előzni lehet vele. Igen nagyon finomat mentem vele. A szél még épp elviselhető volt, a fények kellemesek, a hőmérséklet szintén. A vezérlés fogaskerekei elhalkultak a generátor állítástól, és az indulás is pöccre megy. Az alapjárat nem mászott el nagyon. Szelep nem csattog. Játszottam a boldog hülyegyereket, húztam a kövér gázokat. Megy ez nagyon. Nem előztek az autók, ellenben előztem buszt, lassú sofőrt, és tartósan ment a 90 km/h GPS körüli sebesség. Tartós alatt 15 km-t értek. Ha ezt bírja, akkor mindent bír. A motorfék erős, stabil, nem rángat az sem. Tök jó érzés menni vele végre.

Szólj hozzá