2021. aug 21.

105

írta: bervas
105

A mai járatásnak is vannak tanulságai. Például, hogy a jobb karbu, ami még a régi, az vacak.

Ez úgy jött elő, hogy próbáltam alapjáratot állítani a masinán. Ketyegtettem kicsit a kertben, nézegettem gyertyaképet, és tekergetem az alapjárati és bowden feszítő csavarokat. A gyertyakép így 220 km után azt mondta, hogy a bal henger köszöni, jól érzi magát, a menet eleje kicsit kormos, a közepe tiszta. A jobbos azonban nagyon fehér, középen és a menet elején is. Negyed fordulatot dúsítottam rajta. Szóval tekergettem a csavarokat, és arra jutottam, hogy mászkál az alapjárat. Kicsit néha felpörög, néha visszaesik, ami nem illendő. Ezzel együtt megtekergettem, amit lehetett, és nem túl magas, stabil járat lett. Hagytam félig lehűlni, később próbáltam félmelegen indítani, és viszonylag szépen indult.

Járatáskor azonnal kiderült, hogy sikeresen eltekergettem a szinkront. Alapgáz környékén és motorféknél rángat, kelletlen. Pech.Valószínűleg becsöpög a tűszelep, vagy más triviális baja van. Ezen felül jött a tompa ciripelés a jobb henger felől 85 km/h felett. Az álmoskönyv szerint ez sem két, sem négy ütemnél nem egészséges. Félreálltam, emeltem a jobb súbertűn. Ez a tíz perces művelet nem kellett volna. Valami dugulás is lehet a rendszerben, mert olyan sántán indult és olyan rángatást mutatott be, hogy majdnem kétségbe estem. Aztán valahogy meglett az a gázállás, ahol átszívta az átszívandót, és onnantól jobb lett. Az alapjárat továbbra is sánta maradt, de majdnem teljesen megszűnt a ciripelés jobbról, és könnyedén beleforgott a 90-be, ami 3800-4000 fordulat percenként. Gáz visszaengedéssel próbáltam pucolni a karbukat, de nem lett sokkal jobb.

Hogy ne unatkozzak, az olajnyomás lámpa ismét nekilátott villogni a körforgalmakban, valamint a kúphajtás is lelkesen szórja az olajat.

Most elővettem azt a jobbos kínai karbut, amiben szorult a súbertű. Fúróval megtágítottam a tűfúvókát, és teszek egy próbát, hátha be tudom jóra állítani.

Szólj hozzá

karburátor alapjárat járatás Dnyepr MT10