2020. feb 08.

41

írta: bervas
41

Az első 50 km

Megvolt az első 50 km járatás. Vannak tapasztalatok. Elég vegyesek.

A motor irgalmatlan nyers. Valahol a rettenetes és a vacak keveréke.

A hátsó dob tojás. Ezt mondták a vizsgán is a fékmérésen. A hátsó felni üt. Ez teljes hátsó kerékcserét jelez előre. A kerék rendesen csóválta a hátulját, rázott is kicsit.

A hátsó féket rendesen fogósra állítottam, de 10 km után csúnyán melegedett a hátsó dob és nem akart 50 km/h felett menni a motor. Utána kiengedtem a féken. Ekkor már könnyebben szaladt a masina, de a dob stabilan melegebb hátul, és a pedál hülyén lent fog.

A váltó végén a szimmering elengedte magát, és televerte olajjal a csizmámat. A kúphajtás kerék oldali varázs szimmeringje is elengedte magát, és a hátsó felnit telecsöpögte olajjal.

A gázmarkolatot nagyjából két kézzel kell húzni. Bitang erősek a rugók.

A motor hidegen pöccre indul, de melegen minden baja lesz. Durrog, botrányosan össze-vissza jár. Ragadási hajlamot nem tapasztaltam, de valami alapvetően kellemetlen benne. Jobb pillanatában belenyalt a 80-ba, de igen rángatós-nyöszörgős. Fordulattól függetlenül van rángatás és durrogás, egyhengerezés benne. Negyed-fél gáz környékén rosszabb, felette kicsit jobb, de ott is dadog. Lehet, inkább gyújtás lesz, mint karbu, mert a kondenzátor még a régi. A gyújtótekercs, kábelek, pipák, gyertyák újak.

Keresni kell benne a hibát tovább. Néhány pillanatra megvillan, hogy ez egy igen erős, kellemes motor lesz, ami menne is lelkesen - de ez még érezhetően odébb van. És megállás után felforr a karbuban a benzin, és összepisili magát.

Szólj hozzá

első gyújtás karburátor járatás Dnyepr MT10