2019. okt 17.

29

írta: bervas
29

Apró haladások

Egyszer minden várakozás véget ér. Megjöttek a gyönyörű kipufogódobok az észtektől. A gyári szivar szimmetrikus, ez aszimmetrikus. A gyári szivar kipufogóvége nagy, ezé kicsi. A gyári dob hollanderrel tömít a könyökön, ez bilinccsel. Messziről, hunyorítva azért elmegy, és nagyon csillog.

Ha már ez meglett,elküldtem a meglevő könyököket krómozni. A krómozó megtáltosodott, vagy csak talált végre megbízható csiszolót, de egy hét alatt kész lett. Az is szép csillogós lett. Csak közben észrevettem, hogy a dobot a könyökre szorító bilincsek fémtiszták, kezeletlenek. Most azok várják a csiszolást, krómozást.

Amíg a krómos dolgozott, feltettem az első féklámpa kapcsolót. Igaz, az csak a későbbi MT-11 típustól volt, de a helye ott volt, és a mai forgalomban jobb a két kapcsoló.

Felkerültek a tükrök. Erős bilincsekkel, nagy krómtükrök.

Megjött a tank is, végre-valahára. Elpiszmogott vele az ember. Azt csak a végén mondta, hogy megvárta, míg egy adag tömítőanyagot megevő tank mennyiség összegyűlik. Mondhatta volna hamarabb, és akkor kevesebb lesz az ősz hajszálam. Rendesen megfoltozta a körömnyi likakat. Szerencsére nem látszik a beavatkozás, takarják a térdpárnák. Gyorsan lekentem valami festékkel, ne kapja meg a rozsda a pucér fémet. A tankon belül látszik az átlátszó varázsréteg. Egyelőre feltettem a helyére. Még köbölni kell, és tömítettséget ellenőrizni.

Felkerül a hátsó sárfogó gumi. Méretes darab.

Kibányásztuk a sztendert a csaknem kész motorból. Hegesztettünk rá köracél lehúzó fület, ami kikerüli mind a régi, mind az új kipufogó dobot. Kellett, mert a masina oldalkocsihoz optimált konstrukció. A felcsukott középállvány elbújik a vázcső végei közé. Cipőorral, a forró kipufogó dobot simogatva lehet csak lebillenteni. Most, a füllel sokkal kellemesebben lesz kezelhető.

A sztender és a hátsó indextartó fülek a föstőnél. Remélhetőleg mást nem fog kelleni festeni.

A bal első villaszár olajleeresztő csavarját alaposan bekentem menettömítővel. Megnyugodtam. Természetesen nem ott folyik, hanem alul a teleszkóp zárócsavar alól.

Szivárog még a difi, a váltó, a karter és a jobb hengerfej. Szerintem fél év, és szobatiszta lesz a vas.

Kezdek újra bizakodó lenni, talán megint irányban a veterán minősítés.

Szólj hozzá

tank villa festés váltó tömítés Dnyepr MT10