2019. jan 26.

10

írta: bervas
10

Hátramenet tengely kiszedés

A rükverc tengelynél megakadtam. A probléma az volt, hogy egyértelműen kívülről befele kocogtatva kellett volna kijönnie, de nem akart. Ütöttem kicsi és közepes kalapáccsal, de láthatólag fogta valami. Nézegettem erősen, de nem láttam a környékén semmi jelentőset, csak egy jelentéktelen, kicsi csapot. Próbáltam szelíden, fogóval kiszedni, nem mozdult. Melegítettem, nem reagált. Konzultáltam szakemberrel: ki kell fúrni.

dsc05249b.jpg

Első körben leszedtük a kiálló részét:

dsc05250b.jpg

Szintig lereszelés után jött a pontozó és a fúrógép. Após szerint ilyet szigorúan kézben tartott fúrógéppel szabad fúrni, hogy nem menjen bele az aluba a fúró. Nekilátott keményen. Kicsi fúrás, kicsi nézés, kicsi üregelő, aztán megint. Öt perc múlva úgy gondolta, már elég mélyen van. Tényleg, vonalban túlért a fúró hegye a váltótengelyen. Megütögettem újra a tengelyt, és szépen elindult kifele:

dsc05251b.jpg

Látszik a kifúrt csap, valamint a horony, amiben megakasztotta a tengelyt. Miután kivettük a tengelyt, kipiszkáltuk a csap maradékát. Itt pedig kicsit leesett az állam:

dsc05253b.jpg

Erre mondják, hogy a rutin meg az évek. A csapból 0,3 mm vastag hártya maradt, és a végén is hasonló vastagságú anyagot hagyott meg a fúró. egyébként nem volt haszontalan kivenni a tengelyt, hiszen itt is volt egy cserélendő tömítőgyűrű:

dsc05254b.jpg

Ha jól számolom, ez a hatodik tengelytömítés a váltón. Ha nincsenek cserélve, persze, hogy folyik a rendszer.

Szólj hozzá

bontás tengely váltó hátramenet Dnyepr MT10