10
Hátramenet tengely kiszedés
A rükverc tengelynél megakadtam. A probléma az volt, hogy egyértelműen kívülről befele kocogtatva kellett volna kijönnie, de nem akart. Ütöttem kicsi és közepes kalapáccsal, de láthatólag fogta valami. Nézegettem erősen, de nem láttam a környékén semmi jelentőset, csak egy jelentéktelen, kicsi csapot. Próbáltam szelíden, fogóval kiszedni, nem mozdult. Melegítettem, nem reagált. Konzultáltam szakemberrel: ki kell fúrni.
Első körben leszedtük a kiálló részét:
Szintig lereszelés után jött a pontozó és a fúrógép. Após szerint ilyet szigorúan kézben tartott fúrógéppel szabad fúrni, hogy nem menjen bele az aluba a fúró. Nekilátott keményen. Kicsi fúrás, kicsi nézés, kicsi üregelő, aztán megint. Öt perc múlva úgy gondolta, már elég mélyen van. Tényleg, vonalban túlért a fúró hegye a váltótengelyen. Megütögettem újra a tengelyt, és szépen elindult kifele:
Látszik a kifúrt csap, valamint a horony, amiben megakasztotta a tengelyt. Miután kivettük a tengelyt, kipiszkáltuk a csap maradékát. Itt pedig kicsit leesett az állam:
Erre mondják, hogy a rutin meg az évek. A csapból 0,3 mm vastag hártya maradt, és a végén is hasonló vastagságú anyagot hagyott meg a fúró. egyébként nem volt haszontalan kivenni a tengelyt, hiszen itt is volt egy cserélendő tömítőgyűrű:
Ha jól számolom, ez a hatodik tengelytömítés a váltón. Ha nincsenek cserélve, persze, hogy folyik a rendszer.