6
Első teleszkóp bontás
A nap kérdése, hogy hány darabba van törve az első rugó?
A helyes válasz: 9.
Az úgy kezdődött, hogy megpróbáltam szétszedni az első teleszkópot. Bár szereztem utángyártott szerszámkészletet, benne körmös kulcsokkal, azok pont nem jók ahhoz, hogy a porvédő és a villaszár szimmering anyáját kinyissák. Maradt hát a jól bevált satu és csőfogós módszer. A satuba befogva szépen látszik az olaj leeresztő csavar.
A porvédő esetünkben egy filckarika. Összegyűjti az eleresztett olajat és a beszálló port, abból csiszoló masszát képez, és csiszol.
Utána a szimmeringnek nem sok dolga van: követi az oválisra-homokórára kopó szárat, amíg tudja. Ez itt már nem tudja, rondán ki van keményedve.
Itt a komplett rendszer, meg az álló és csúszó persely a felső száron. A csúszó persely játéka adott helyen 0,5 mm nagyságrendű.
A csillapítás bontásához ki kellett csavarni az alsó szár záróanyáját.
A Hondánál néha küzdeni kellett vele, itt elmésen megoldották az ellenfogást: csappal rögzül az anya, csapfurat van az alsó villaszárban.
A csillapítást ez a vékony csőrendszer adja, ami trükkösen van összerakva, hiszen egyetlen lelapolás látszik rajta. Az egész csillapító rendszerben semmi finom szelep vagy rugó nincs. Igaz lehet, amit a kezelési könyv ír, hogy SAE30 motorolaj kell bele.
Szerencsére a másik szárban ép a rugó. Szép látvány. Minimális kellemetlenség, hogy itt is szétkopott a szár, de ez még görbe is.
Összefoglalva: kellene két felső villaszár cső, két felső záródugó krómozni, két csúszó persely, egy pár rugó. Felső villaszár cső alapvetően nincs a netes boltokban. Marad a komplett első villa beszerzés, mert azt kapni, meg a reménykedés, hogy abban nem kopott és görbe a szár.