192
Félsiker is siker, örülök neki.
Az van, hogy egy délelőttöt a km-órákkal töltöttem. Kivettem az épp motorban levőt. Megkerestem a fúrógépet, meg a bites dobozból a spirálnak megfelelő négyzetes fejet. Pörgettem a fúrógéppel az órát és gondolkodtam.
Volt egy jól mérő órám, aminek döglött volt a mágnes csapágya. Volt egy ép csapágyú órám, ami nem akart 80 felett mutatni. A két óra belső szerkezete 80%-ban azonos. Nekiláttam csereberélni az elemeket, és próba pörgetéssel nézni a hatást. A nyerő kombináció az lett, hogy az alkatrésznek vett óraházba átépítettem a pontos óra mágnes tengelyét, mágnesét és lemezharangját. Mint kiderült, mm nagyságrendű különbségek vannak az egyes elemek között, úgyhogy még a gyári alkatrészek sem egyformák a km-órák belsejében. Öt-hat szétszerelés és összerakás, meg ellenőrző pörgetés után úgy gondoltam, jó lesz az óra. Azóta gps-sel ellenőriztem: jó lett. Úgy tűnik, az alkatrész órának teljesen más méretű a lemezharangja, és a rugó előfeszítése is eltérő. Arra is rájöttem, hogyan kell a mutató tengely csapágyazásán állítani, de nem segített. Lényeg, a motorban levő óra jó.
A karburátorral kevesebb a sikerélményem. Léptettem erre-arra a gyári súbertűt, aztán léptettem az utángyártottat. Hatás nincs, a gyertya közepe cicaszőrösen kormos. Illetve van hatás, mert a levegőcsavarral mindig utána kell menni egy-egy súbertű helyzet módosításnak. Valószínű, nem a súbertű és nem a levegőcsavar a hibás. Az utángyártott súber egyik fele szerintem nem méretpontos. Ezt fogom legközelebb tesztelni.
Kellett nekem nyöszörögni az ingadozó alapjárat miatt... Most az atomstabil, de minden más elmászott attól felfelé, egészen harmad gázig.