2023. aug 31.

136

írta: bervas
136

A felfújt blokk azzal a kellemetlen dologgal járt, hogy szegény motoros ruhából nem tudtam rendesen kipucolni az olajat. A spéci, membránszelepes szövetet nem mertem kefélve, ultra dermmel megtámadni, és a nitrohigítót sem mertem bevetni. Két mosás után is foltos maradt a világos ruha, így jártam. Következett a karburátor felforrás megszüntetése. 

A dolog kellemetlen volt a nyári hőségben. Alapjáraton tesztelve a motort, 10-15 perc után a karbuk 40 fok fölé melegedtek, és összeomlott a működésük. Száguldozás közben nem volt gond, de amint jött a falu és az 50-es tempó, a felgyülemlett hő hátrakúszott a tőcsavarokon a karburátor testekbe, és megint összeomlott a működés. 

A jó karbuk K301-esek voltak, és az egyik jellemző különbségük a K302--höz képest, hogy 1 cm-rel rövidebb a nyakuk, közelebb van a testük a hengerfejhez. Volt a kincsek között 4 mm-es vastag klingerit távtartó tömítés, ezt akartam feltenni. Ehhez hosszabb karbu tőcsavarokat kellett keresni a hengerfejbe, ami szintén összegyűlt a kincsek között az évek alatt. Fontos még, hogy a vastag és puha klingerit esetén nem lehet ész nélkül meghúzni a rögzítő anyákat, mert lehajlítják a karbuk fülét. A fogaskereket adó tapasztalt ismerő mondta, hogy lazán kell hagyni az anyákat. Úgy viszont lecsavarodnak a rezgéstől, úgyhogy kell rugós alátét. Amikor mindent összelegóztam, kiderült, hogy a hosszabb tőcsavarok hossza pont akkora, mint a klingerit+alátét+rugós alátét+anya rendszer össz vastagsága. Megint tanultam valamit. 

Természetesen nem úsztam meg a karbu állítást a tömítéscsere után. A vastagabb puha tömítés jobban tömít, állítani kellett mindent. Mentem próbakört, hogy lássam az érzésre meghúzott anyák tartanak-e. Az anyák tartottak, és a nagy melegben végre korrekt maradt a karbu működése a motor erős hajszolása után is. Az erős hajszolást úgy értem, hogy a csizma lábfején és szárán keresztül is égette a sugárzó hő a lábamat. Az esedékes következő faluban, lassú menetnél nem omlott össze a karbu működése, és megállás után sem forrt fel a benzin egy percen belül a karbuban. 40 fok alatt kicsivel megállt a hőmérséklete, aminek nagyon örültem. 

Szólj hozzá

hőszigetelés karburátor tömítés Dnyepr MT10