2021. feb 06.

93

írta: bervas
93

Apróságok

- Komolyan gondolja, hogy ehhez hozzá kellene nyúlni? - kérdezte a mester a kereket forgatva.

- Igen.

- Ránézésre nem rossz. Hoznak sokkal rosszabbakat. Főleg olyanokat hoznak.

- De ez ráz.

- Az lehet a gumi is. Mondta, hogy rosszul volt felrakva.

Így beszélgettünk vagy egy órát a küllőző mesterrel. Végül megállapodtunk, hogy szétszedi a kereket, mert tojás az maradt benne. Aztán napok múlva kész lett, és beszélgettünk még egy órát minőségről, restaurálásról, rejtett hibákról. Megtudtam, hogy a szappanos víz nevű varázslat segít feltenni a gumit. Így is lett. Buzgón áztattam a szappant a tejfölös pohárban összerakás előtt, és vastagon beecseteltem a zavaros színű folyadékkal a gumi belső peremét. Vagy ettől, vagy nem, de pillanatok alatt a helyére ugrott minden, nagyobb erőlködés nélkül.

Időm volt, úgyhogy kibontottam a műszerfalat. A polcon hevertek a km-óra tartólemezei hónapok óta, ideje volt bevetni őket. Az első próbálkozásnál kiderült, profi gyári lemezek, csak fele ilyen hosszú km-órához valóak. Szomorkodtam egy sort az élet kegyetlenségén, majd kerestem az ócskavasas vödörben egy megfelelő vastagságú lemezt, a szerszámok között meg egy combosabb lemezollót. Vágtam két csíkot, majd két furat és négy lemezhajlítás következett. Vicces, de pont jó lett minkét lemezke. Daliásan áll az óra az O-gyűrűjén.

dsc06734b.jpg

A továbbiakban állítottam kuplung hézagot, mert már alig akart kiemelni. Állítani klasszikusan a bowden végén a menetes résznél lehet, de gyorsabb és könnyebb volt a bowden külsőt rögzítő bilincsnél küzdeni. A biztonság kedvéért kapott egy piros csíkot a pozíció, hogy lássam, ha arrébb csúszik a sima bilincslemezben.

dsc06735b.jpg

Jutott idő az úszó tartórugó megforrasztására is. Zsíros-mocskos volt cefetül a réz, de egy kis forrasztózsír megoldotta a problémát. Ez még az eredeti orosz réz úszó. A kínaiak forrasztása nem bírta a mostani benzint.

dsc06733b.jpg

A hátsó keréknél kellene még tengelyirányban hézagolni, meg a kóválygós Hardy tárcsát gatyába rázni, de mára ennyi elég. Megnéztem a gyertyákat, és a melegebben futónál dúsítottam kicsit az alapjárati csavaron. Ha jobb idő lesz, tesztelek megint mindent.

Szólj hozzá

kerék kuplung úszó km-óra Dnyepr MT10