2019. nov 14.

33

írta: bervas
33

OT szilánkok

Az OT minősítés nevű akadályt sikeresen vettük.

dsc06051b.jpg

Mivel nem volt konkrét időpontom, várakozóként álltam sorba reggel 8 után kicsivel. Ennek a lehetőségnek az alábbi  az értelme. A folyosói pletykák szerint még mindig papír alapon történik az OT minősítés jelentkezések adminisztrálása. A várakozási idők különösen tavasszal hosszúak lehetnek, így van, aki több helyszínen kér időpontot. Aztán amikor az egyik helyszínen átmegy, a rendszer nem összesíti a jelentkező neveket, és lelkesen várják a további időpontjain.

Szóval vártam. Közben beszélgettem mindenkivel mindenféléről. Például arról, hogy a magyar posta 60 nap alatt nem tudja a sikeres OT minősítést tanúsító levelet kézbesíteni, ezért lejár a jármű összeépítéséhez törvényileg adott időablak, ezért lehet újra jönni OT vizsgázni. Vagy arról, hogy a régi, nem fellelhető fődarabok újragyártásával készült jármű replika, ezért elvileg nem OT képes. Vagy arról, hogy egy szemnek szép motorkerékpár fényezés 150-250e Ft körül van manapság, ha a szakember elő tud még jegyezni 2-5 hónap múlvára. Vagy arról, hogy a Csepel teherautó megfutja a 100 km/h-t óra szerint, de jobban érzi magát 60 km/h tempónál, és ott csak 15 liter a fogyasztása. Vagy arról, hogy régi tucatautóhoz az egyedi szélvédő legyártás átfutási ideje fél év. Aztán újabb fél év, míg a szállítás közben széttört szélvédőt ingyen újra gyártják.

Dél után lassan sorra kerültem. A jármű állapota ismeretében látta a bizottság, hogy nem kell részletekbe menően piszkálni. Közben az egyik reggel 8 óta dolgozó kolléga azon stresszelt, hogy menni kell a 14 órakor kezdődő 8 órás műszakjába, a másik ámulva látta, hogy az ő kocsijában is ugyanilyen fényszóró betét és fesszabályozó van.

Aztán, míg a papírok készültek, tovább beszélgettünk a 10 éve nem nagyon látott ismerőssel, valamint egy bácsival, aki túl van tüdődaganaton, leszakadt az egyik karizma a háztáji munkától, és most, hogy elfoglalja magát, motorokat restaurál nagyjából fél működőképes kézzel.

Beszélgetés közben segítettünk törött kezű ismerősnek ki-be pakolni a motort a kocsiból, másik ismerős a törött kezű bácsinak segített motort pakolni, és nekem is segített más. Így megy ez, ismerősök és ismeretlenek között.

Szólj hozzá

oldtimer minősítés Dnyepr MT10