2019. júl 30.

18

írta: bervas
18

Kicsi nyugalom

Tegnap alaposan megröfögtettem a gépet. Jó érzés volt végre hallani a hangját.

Pótoltam a szereléskor kicsurgott olajat. Ennek okán kissé túl lett töltve. Ma két új olajfoltot látok alatta. Rá kell nézni a karter csavarokra. A váltó kimenet is könnyezni látszik.

Hogy ma is matassak valamit, nekiláttam a hátsó index konzolok méretre görbítésének. Sima acéllemez, vastag, de puha, és össze-vissza görbült alakú. Addig egyengettem és görbítgettem mindegyiket, míg nagyjából, orosz tűréssel párhuzamosak és hátrafele mutatnak.

Megjegyzem, a rendelt négy új index közül egynél hiányzott két rögzítőfurat az alu házból. 1988-ban már a szokásosnál is kisebb lehetett a fegyelem a Szovjetunióban. Elbíbelődtem vele, míg kifúrtam a furatot, menetet metszettem, pozíciót próbáltam.

Aztán kerestem 1-es lemezt, és szabtam két tartót a km-órának. Harmadik próbálkozásra egész tűrhetőek lettek. Hogy milyennek kell lenniük, azt egy börzén láttam egy használt órán, amelyiken kivételesen rajta voltak. Mivel azért az óráért akkor és ott 25e Ft-ot kértek, nem vettem meg a lemezeket.

A nagy szerelésben észrevettem, hogy nem húztam meg a műszerfalban az indexrelét. Ezt pótoltam. Közben persze rontottam is, a jobb első index azóta nem akar villogni. Majd talán holnap, amikor bekötöm a km óra világítását.

Amit még kell:

  • szerezni kell rendes fékpedált. Ami van, az rövid vázasé (M72, korai Ural). Nekem hosszú vázasé kell, mert ez kezelhetetlen helyzetben áll.
  • szerezni kell fesszabályzóhoz szilentet. Csak kínai utángyártott van, komplett fesszabályzóval együtt. Jobb híján azt szerzek.
  • a hardy tárcsa irgalmatlanul üt. Meg kellene nézni, hogy a gumitárcsa méretpontatlan, vagy a váltó kimenő kardánvilla vacak.
  • kellene vas a rendszám tartóhoz, és a sárvédő gumi lefogásához.
  • a kétkulcsos első fék vacak. Lehet, a bowden rossz, lehet, a szerkezet. Lehet, visszarakom az egykulcsosat.

Utána a szokásos járatás, minden szintű állítgatás, kalibrálás, OT minősítés és papírmunka.

Szólj hozzá

villamosság állítás vezetékelés Dnyepr MT10