18
Kicsi nyugalom
Tegnap alaposan megröfögtettem a gépet. Jó érzés volt végre hallani a hangját.
Pótoltam a szereléskor kicsurgott olajat. Ennek okán kissé túl lett töltve. Ma két új olajfoltot látok alatta. Rá kell nézni a karter csavarokra. A váltó kimenet is könnyezni látszik.
Hogy ma is matassak valamit, nekiláttam a hátsó index konzolok méretre görbítésének. Sima acéllemez, vastag, de puha, és össze-vissza görbült alakú. Addig egyengettem és görbítgettem mindegyiket, míg nagyjából, orosz tűréssel párhuzamosak és hátrafele mutatnak.
Megjegyzem, a rendelt négy új index közül egynél hiányzott két rögzítőfurat az alu házból. 1988-ban már a szokásosnál is kisebb lehetett a fegyelem a Szovjetunióban. Elbíbelődtem vele, míg kifúrtam a furatot, menetet metszettem, pozíciót próbáltam.
Aztán kerestem 1-es lemezt, és szabtam két tartót a km-órának. Harmadik próbálkozásra egész tűrhetőek lettek. Hogy milyennek kell lenniük, azt egy börzén láttam egy használt órán, amelyiken kivételesen rajta voltak. Mivel azért az óráért akkor és ott 25e Ft-ot kértek, nem vettem meg a lemezeket.
A nagy szerelésben észrevettem, hogy nem húztam meg a műszerfalban az indexrelét. Ezt pótoltam. Közben persze rontottam is, a jobb első index azóta nem akar villogni. Majd talán holnap, amikor bekötöm a km óra világítását.
Amit még kell:
- szerezni kell rendes fékpedált. Ami van, az rövid vázasé (M72, korai Ural). Nekem hosszú vázasé kell, mert ez kezelhetetlen helyzetben áll.
- szerezni kell fesszabályzóhoz szilentet. Csak kínai utángyártott van, komplett fesszabályzóval együtt. Jobb híján azt szerzek.
- a hardy tárcsa irgalmatlanul üt. Meg kellene nézni, hogy a gumitárcsa méretpontatlan, vagy a váltó kimenő kardánvilla vacak.
- kellene vas a rendszám tartóhoz, és a sárvédő gumi lefogásához.
- a kétkulcsos első fék vacak. Lehet, a bowden rossz, lehet, a szerkezet. Lehet, visszarakom az egykulcsosat.
Utána a szokásos járatás, minden szintű állítgatás, kalibrálás, OT minősítés és papírmunka.