2018. dec 28.

5

írta: bervas
5

Hátsó villa kiszedés

A hátsó villa komplexitását az előző posztban már megénekeltem. A rendszer az alábbi képen látszik.

dsc05100b.jpg

Mivel a kardán nagyjából a forgástengely vonalában metszi, nincsen átmenő villatengely, hanem jobb- és baloldalt egy-egy rövid csonk. A balos csonk kivehető, két szorítócsavar tartja a helyén. Hengeres forgástest alakú, és annyi látszik belőle, mint az alábbi fotón.

dsc05093b.jpg

A hátsó villa kiszedése internetszerte problémának tűnik. Lelkes amerikai és brit amatőrök komplett máglyát gyújtanak, kiégetik a szilent rendszert, vagy flexszel nyitnak utat az erőnek.

Sokat szereltem francia gépeket, így eszembe jutott, hogy biztos van a rövid csap kiszedésére célszerű technológia és célszerszám. Két napig gondolkodtam, aztán körülnéztem a lomok között, hátha van valami használható. Volt négy anya, egy M8 menetszál, meg egy szimpatikusan kézre eső darab rúdanyag. A furatban pedig valamennyi menet maradéka. Kis alakítás után ez lett belőle:

dsc05095b.jpg

A magamfajta amatőrök ezt csúszókalapács néven ismerik. A körülbelül kilogrammnyi tömeggel elkezdtem kifele kocogtatni a rendszert, de nem akart jönni. Akkor befele kezdtem ütni, úgy mintha moccant volna. Utána ismét kifele kocogtattam, és megindult. Fél percen belül kijött a kis csap.

dsc05098b.jpg

Utána kipiszkáltam a balos szilenteket. Végül kis segítséggel ki lehet forgatni a villát a jobb oldali szilentből. Az egész művelet a szerszám összerakástól kezdve nem tartott egy órát.

Szólj hozzá

kiszerelés Dnyepr MT10 hátsó villa csúszó kalapács