2021. feb 21.

94

írta: bervas
94

Tesztelek megint

Itt a nem fagyos idő és a viszonylag meleg, úgyhogy ideje volt útnak indulni.

Már induláskor csattogós volt a gép hangja, illetve kicsit rángatott kis fordulaton. Minden mindegy alapon azért elindultam. A tesztelés fontos dolog. Az eredmény: a kerék finom, a gumi nem üt, a kuplung kiemel, a km-óra rendben működik.

A csattogás alapjáraton nem volt veszélyes, de fordulaton majdnem elnyomta a gép hangját. Mindegy. Kínoztam kicsit, hogy inkább most haljon meg, ne később. Kínzásképpen elpörgettem 90-95-ig dombnak felfele, meg pötyögtem vele falvakon át. Félgáz alatt rángatott kegyetlenül, nagyobb gáznál kicsit simult a járása. Kegyetlen őserő van benne félgáz fölött, de alatta nem az igazi. Mióta meghúztam a hátsó villa tengely szilentjeit, már nem kóvályog nagy sebességnél. Az eleje még kicsit mocorog, úgyhogy az is menni fog a küllőző emberhez.

A csattogás miatt nem mentem messze. Hamar visszafordultam, hazacsettegtem. Amikor a vas kihűlt, ránéztem a bal szelepekre, mert onnan jött a hang. A szívószelepen volt nagy hézag, annak utána állítottam. Ha pechem van és a következő teszt után is csattogni fog, akkor megint játszhatok a szeleptőkékkel. A jobb szelepek mintaszerűen rendben voltak.

Közben azon gondolkodom, alakul a masina. A kardánnál már nem köpi az olajat. Indul pöccre. A blokk mérsékelten inkontinens. A kúphajtás szimmering tűnik akut dolognak, meg a karter tömítés. Esetleg még a nyelestengely vége. A kuplung hézag is kezd megint elmászni... de már nincs sok hátra. Talán.

Szólj hozzá

szelephézag járatás Dnyepr MT10 szeleptőke