2020. sze 02.

78

írta: bervas
78

Azt hiszem, a blokk összeállt, elérte az optimumot.

Sikerült rá működőképes, stabil alapjáratot tenni. Veszi a gázt, megy, mint a meszes. Tettem bele magasabb hőértékű gyertyát, kiderül, mennyire jó. Alapgázon simán elketyeg ötvennel, kipörgethető 5200/percig, és tartósan viszi a 100-as tempót.

Ami most gondnak tűnik a menetrendszerű olajcsöpögésen túl, az a kúphajtás. Melegedik ugyanis. Eddig a kerékcsapágy hézaggal küldöttem. Már ott tartok, kotyog a kerék, tehát az nem melegedik. A fék is jó, nem ér hozzá állandóan a dobhoz. Marad tehát a két kúpfogaskerék csapágyazása. A tányérkerék golyós és tűgörgős csapágyakon jár, azt nem lehet állítani. A kiskerék hézaga állítható, valószínűleg az lett szoros. A pittyegős hőmérő is azt mondja, ott a legmelegebb a ház.

Ami tehát teendő: kerék csapágyhézag beállítás, kiskerék hézag növesztés.

A fogyasztás tempós hajtáskor nem szerény, 6,6 liter.

Teszt után az alábbiak látszanak. A melegedés a hajtás sajátja. A kiskerék csapaágy lazítása nem változtat a melegedésen, ellenben növeli a zajt. A kerék csapágyhézag könnyen rendbe tehető. Hatása a melegedésre nincs.

Ellenben az első fékkel csinálni kell valamit, mert kicsit elbambulva nem viccel a 220 kg impulzusa. Későn fog és vibrál a fék.

A gép továbbra is megy, GPS szerint 111-nél még menne, de a hátsó villa nekilát elferdülni a gumi ágyazásban. Kevés a fél sávszélesség az iránytartáshoz. 85-90 km/h a kellemes tempó, 100-ig még kezelhető, ha kell. Nem véletlen, hogy a szóló gépeknek valamilyen más, merevebb villa ágyazást adtak az ukrán mérnökök.

Szólj hozzá

melegedés járatás Dnyepr MT10 kúphajtás