2020. feb 15.

44

írta: bervas
44

Fejlődünk

Most, hogy a kondenzátor új és elvileg gyári karbuk vannak a gépen, ideje volt menni. Csak épp kellett csinálni valamit előtte a benzincsappal.

Ez a benzincsap még fog problémát okozni. Az első gond az volt, hogy a gyári kúpos tömítésű eresztett. Folyt a nyakánál, a tank tömítésénél, és a kúp előtti O gyűrűs tömítésnél is. Aztán vettem utángyártottat, amiről letört az ülepítő ház. Aztán vettem másikat, amely jó volt, de 4 hét alatt megette a hengeres tömítő gumit a 19 liter benzin. Ennek okán szivárgott, és büdös volt a karbukból szivárgó benzintől a garázs. Most vettem egy utángyártott Riga csapot, amely szemre talán kúpos tömítésű. Hiba volt. A kúp előtti O gyűrűs tömítés anyája csak csalinak volt benne. Ez is pont olyan hengeres gumitömítéssel bírt, amely 4 hétig bírta. Legóztam egyet a csapokkal, és most az új hengeres gumi van benne a régi csapban, az új tank tömítéssel. Remélem, egy darabig megint nem fog folyni.

Megjegyzem, a lidlis 12V-os olajszivattyú kincset ér. Pillanatok alatt leszívtam vele a tankot, nem kellett a mindenfele csurgó benzinnel pepecselni a csap cseréjekor. A kezelési könyve alapján benzinre természetesen nem alkalmas, de az élet kemény.

Hogy ezen túlestem, állítottam stabil alapjáratot az orosz karbukhoz.Visszaöntöttem a benzint a tankba, és elmentem világgá. Illetve csak mentem volna, mert a garázsból felfele kijutás már nehézséget okozott. Az utcán lefulladtam, és nagy durrogás közepette keltem életre valahogy. Aztán kegyetlen, félgáz feletti fordulattal kiértem a főútra, és nekiláttam a 60-as tempónak. A lelkivilágomat és a nyolcas-tojás hátsó kereket leszámítva minden stabilnak tűnt. A motor sokkal jobban viselkedett, mint az előző alkalommal. A rendszertelen durrogás azonban megmaradt, nagyjából fél gázig.

Elmentem 30 km-t. Közben végigpörgettem fejben a hibagráfot. Aztán egy kellően félreeső helyen megálltam karburálni. Az álmoskönyv szerint a stabil alapjárat és stabil felső fordulatszám tartomány között a súbertű az, ami dolgozik. Ha felteszem, hogy a gyújtás rendben, akkor a keverék szegény vagy valamelyik szelep nem zár rendesen. Fogtam tehát a súbertűket és két rovátkával feljebb állítottam őket.

A nehézkes melegindítás után vacakabb alapjárat fogadott. Pöfögtem tovább a vassal, amit mintha félig kicseréltek volna. Kis gázon megjött bele a rugalmasság, minimális lett a durrogás. Fél fordulat környékén még dadogott, de már csak ötödét a korábbinak. Stabilan ment a 60-70-es tempó, és kezdtem érezni az erőt gyorsítgatáskor. A nagy meglepetés hazafele ért, amikor a kis utcákban, lassú tempónál gyönyörűen kihúzott alapgázról, az eddigi csuklás és tüsszögés nélkül.

Hazaérve körbenéztem, mit hagytam el 60 km alatt. A kardán szimmering még mindig ereszt, de szemre kevesebbet, mint korábban. A kúphajtás szimmering is csak minimálisan csöppent. Végre néztem fogyasztást: 10 liter körül van. Ez szóló motornak kicsit sok, mert oldalkocsival kellene 7 liter körül lennie. A kardánban valami szétesett, mert karistol valami a motort hátrafele tologatva. Stroboszkóppal megnéztem a gyújtást: helyén minden. Az összkép tehát kellemesebb.

Átolvastam a kezelési könyvet a durrogás miatt. Állítólag lehet karbu szinkron hiba a középfordulatú durrogás. Szerzek üveggyertyát, ránézek a dologra. Csinálok szinkront.

Amit tenni kell tehát:

  • keverék állítás
  • karbu szinkron
  • kardán ellenőrzés

 

Szólj hozzá

gyújtás karburátor benzincsap állítás járatás Dnyepr MT10