2021. okt 23.

114

írta: bervas
114

A képen egy régi és egy felújított forgórészt rejtettünk el.

dsc07309b.jpg

A munka nem sikerült túl rosszul. Szétszedés előtt össze lett jelölve a póluspár, és gondosan le van gyantázva a tekercs.

dsc07307b.jpg

Aminek pedig először nem tulajdonítottam jelentőséget: ki van egyensúlyozva. Ez eddig nem volt így. 

dsc07310b.jpg

dsc07311b.jpg

Komótosan, lassan raktam össze a generátort. Úgy tűnik, újak a csúszógyűrűk is, próbáltam vigyázni mindenre. A hátsó csapágy felszerelésével természetesen már elbaltáztam mindent, görbült a tengely. Amikor betettem az első pajzsba, még minden rendben volt. Aztán a hátsó pajzsot feltéve kezdett akadni egy helyen a házban. Szétszedtem, próbáltam egyengetni. Összeraktam, szétszedtem párszor, míg úgy össze nem állt, hogy kézzel forgatva nem akadt. Aztán beraktam a helyére. A foghézag állítással még küzdöttem egy sort, mert sehogy sem akart változni a nagyobbacska hézag. Aztán nemes egyszerűséggel úgy hagytam.

 Elindulás után förtelmes fogaskerék zajjal, nyikorgással, kattogással éledt fel a rendszer. Negyed-félgázzal óvatoskodtam ki a főútig, meg még ott is egy darabon. Gondoltam, megvárom, míg átforog az olaj, átmelegszik a generátor, és talán helyükre másznak a dolgok. 6-8 km után halkult a kattogás és a fogaskerék zaj. 12 km után már a szokásos szelepvezető kopogás volt hallható, a rendszer elcsendesedett. Pörgettem, húztam, lássam, mi történik.

Az történt, hogy randa keresztszél volt, és látványosan lökdöste a gépet. Elég magasan ülök, emiatt fenn a súlypont, és billegett a motor. Lelassítottam a szelesebb helyeken, de így is rossz érzés volt érezni, ahogy a 200 kg vas billeg alattam. Széllel szemben vagy hátszélben azonban húztam neki. Széllel szemben tartósan megvolt a 80-85 km/h minden gond nélkül, hosszabb szakaszon tartósan. Igaz, hogy 10-20 fokkal hűvösebb volt, mint a nyáron, de nem villant fel az olajnyomás lámpa. Nem tudom, mennyire az olaj minőség, a plusz töltet vagy a hűtés hatása. Minden esetre hazaérés után 40-45 fokosnak tűnt az olajteknő alja, alig volt meleg. Az alu anyag meg a bordázat hővezetése biztos számított.

Ami maradt, hogy a kúphajtás lelkesen folyik tovább, valamint az alapjára nagyon esetleges ismét. Szereztem régi magyar üveggyertyát, egyszer nekilátok megint beállítani.

Szólj hozzá

generátor járatás Dnyepr MT10