103
Akkorát motoroztam, hogy csak na. Nem gyorsan, nem messzi, de mégis.
Beröffintettem a motort, és óvatosan, GPS 80 km/h körüli tempóban mentem 60 km-t. Egyszerűen élvezem, hogy végre sikerült összehangolni a két hengert, jó a szelephézag, és még a fékek is hatékonynak tűnnek. A hengerfejek a gyertya mellett 5°C-n belül hasonló hőmérsékletűek. 130 °C körüli értéket mértem, kell is az NGK 7 gyertya. Ha ez sem lesz elég (225), keresek nagyobb hőértékűt.
Akkor most jöjjön, ami nem hatékony:
- az alapjárat magas. Lejjebb kell állítani. A levegőcsavarokhoz nem nyúlhatok, mert most épp oké a rendszer az alsó 1/3 gázálláson.
- valami nem gömbölyű a karbukkal, mert időnként a magas alapjárat is ingadozik, leáll. Ráadásul megállás után forr a benzin a karbukban. Hőmérséklet 50-55 °C.
- a motor kelletlenül pörög fel. Néha visszarugdos indításkor. Lehet, ezzel a vezérműtengellyel kicsit sok az előgyújtás. Miért: a jeladó a vezérműtengely végén pörög.
- az eleje ráz. Lehet, szimplán kifolyt az összes olaj mindkét szárból. Az is lehet, a lágyított hátuljához túl kemény az első rugó. Rá kell nézni.
- Meleg motornál kanyarban villog az olajnyomás lámpa, most, hogy már újra jó benne az égő. A hőmérő 90°C körüli értéket mutat a karteren kívül. A szerelési köny szerint nem illendő 90°C feletti hőmérsékletű olajjal használni. Érti ezt az 1975-ös minőségű olajakra. Amit tenni tudok:
- maximumon tartom az olajszintet.
- keresek valami erősebb, hőtűrőbb SAE 30-as ásványi olajat.
- felrakom a nagy alukartert, amin vannak hűtőbordák és jó sok olaj fér bele. Ha felraktam, csak karter levétel után lehet kivenni a blokkot.
Lesz még mivel játszani ősszel-télen.